Az energetikai hivatal 16 millió forintra bírságolta az E.Ont és az EDF Démászt

2016. február 18., 13:03 forrás: MTI
komment
Fogyasztóvédelmi jogsértés miatt az E.On Energiaszolgáltató Kft-re 7,5 millió forint, az EDF Démász Zrt-re 8,5 millió forint bírságot szabott ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) - közölte a hivatal csütörtökön az MTI-vel.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

A tájékoztatás szerint a két szolgáltató megsértette az ügyfélszolgálati fiókirodákban a  várakozási idők mérésére vonatkozó szabályokat.

A helyszíni szemlét az E.On enyingi és siófoki, és az EDF Démász nagykőrösi és monori fiókirodában végezték el a hivatal szakemberei 2015 végén.

Az ellenőrök azt tapasztalták, hogy a fiókirodákban nem az előírásoknak megfelelő gyakorisággal végezték a várakozási idő mérését, továbbá a hivatalnak szolgáltatott adatok torzultak, ugyanis azokon a napokon végeztek méréseket, amikor alacsony volt az ügyfélforgalom. Ezen kívül a mérési napokon nem minden ügyfél esetében regisztrálták a várakozási idő hosszát, valamint a felmérések időszaka több esetben sem egyezett meg a hivatal határozatában előírtakkal - áll a közleményben.

A MEKH ügyfélkapcsolati szolgáltatási színvonalat megállapító határozata előírja, hogy a 20 percen belül fogadott felhasználók arányának el kell érnie a 90 százalékot és az átlagos várakozási idő nem lehet több mint 10 perc. Az előírt mutatók nem teljesítése esetén a hivatal bírságot róhat ki, azonban a torz adatszolgáltatás miatt nem megállapítható, hogy a szolgáltatók teljesítik-e az elvárt színvonalat - áll a hivatal tájékoztatásában.

A MEKH a bírság mellett kötelezte a cégeket, hogy tegyenek eleget az ügyfélkapcsolati szolgáltatás-minőség követelményeinek.

hozzászólás
2016. február 18., 13:03 forrás: MTI

Hozzászólások