Így változik a balatoni hajózás idén

2017. február 17., 11:19 fotós: Balogh Ákos forrás: MTI
komment
A két évtizedes lemaradást 2020-ig dolgozzák le.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

A sonline.hu-n megjelent hírek szerint az első menetrend szerint közlekedő hajó idén is húsvétkor indul majd el. Nagypéntekre a Nemzeti Regatta is megújul.

Addig is folyamatosan dolgoznak a Balatoni Hajózási Zrt. munkatársai felújítják, akadálymentesítik a Beatrix nevű hajót, a Kossuth kompon kicserélik a teljes burkolatot - ezek a fejlesztések 300 millió forintból valósulnak meg.

A járművek mellett a kikötők is megújulnak, mindenhol lesz wifi, a tavaly átadott alsóörsi kikötőt újabb 100 férőhellyel bővítik, és Fonyódon is lesznek újítások. Az árakat tekintve nagyobb változások nem lesznek.

Varga Zsolt, a Személyhajósok Szövetsége (SZSZ) elnöke (k) csatlakozási dokumentumot ír alá, mellette Völner Pál, az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára, a Magyar Hajózási Országos Szövetség (MAHOSZ) elnöke (b) és Kollár József, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója (j) a magyar hajózás jelentős fejlesztéseiről tartott sajtótájékoztatón Budapesten, a Kossuth Múzeumhajó és Vénhajó étteremben 2017. február 14-én.
MTI Fotó: Bruzák Noémi

Völner Pál, a Magyar Hajózási Országos Szövetség elnöke sajtótájékoztatón Budapesten arról beszélt az MTI-nek, hogy az Európai Hálózatfejlesztési Eszköz (CEF) által biztosított 36 milliárd forint a magyar hajózás fejlesztését is szolgálja, emellett az Integrált közlekedési operatív programban (Ikop) 13 milliárd forint támogatja az ágazat fejlesztését. További 7 milliárd forint hazai forrás jut a 27 balatoni kikötő fejlesztésére, új hajók beszerzésére és felújításra.

Varga Zsolt az MTI-nek elmondta, hogy a tavalyi 2,4 millió utas 20 százalékkal több az előző évhez képest, reményeik szerint az idén az vizes vb eseményei miatt növekedni fog az utaslétszám. Erre a szakma felkészült, megemlítette, a hajókat úgy alakították át, hogy azok megfeleljenek az elvárásoknak, a kikötőfejlesztések pedig lehetővé teszik a menetrendszerinti közlekedést. Arra számítanak, hogy a rendezvényhajók is szerephez jutnak a vizes vb alatt.

Kollár József, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy a társaság két évtizedes lemaradás ledolgozására 2020-ig szóló stratégiát valósít meg, ebben mintegy 400 feladatot határoztak meg, ezek harmadát már megoldották. Tavaly 700 millió forint beruházást hajtottak végre, a balatoni fejlesztési csomagban is jelentős fejlesztési forrás áll majd rendelkezésükre.

2017. február 17., 11:19 fotós: Balogh Ákos forrás: MTI

Hozzászólások

Részletes műsor



Műsorok betöltése...