Bulvár

2015.11.17. 18:13

Méregdrága semmiség

Daniel Craig ellentmondásos James Bond, vannak, akik a legjobbnak, mások a legrosszabb 007-es ügynöknek tartják.

Péter Zsombor

Az azonban tény, hogy az ő nevével fémjelezett kémfilmek új irányt vettek. A Casino Royale az egyik legigényesebb és legösszetettebb Bond-mozi, a középszerű Quantum csendje után pedig a Skyfall egy olyan történetet mesélt el, amiben kifejezetten emberivé tették a főhőst. Ez a váltás remek ötletnek bizonyult, a Spectre azonban nem tudta sikerrel folytatni a tendenciát.

A 00-s programot felszámolják, a hírszerzést új vezetőség irányítja. Bond igyekszik a háttérben maradni, de folyamatosan nyomoz egy szervezet után, ami mintha mindig egy lépéssel előtte járna. A múltbéli szálak összefutnak, hősünk pedig egy rég elfeledett gonosztevővel kénytelen szembenézni.

A sorozatra jellemzően egy akciójelenettel indítunk, ami bár nem mérhető mondjuk a Casino Royale parkouros üldözéséhez, de abszolút korrekt nyitány. Bond a címszereplő szervezet nyomában jár, de vele egyetemben a néző is csak sötétben tapogatózik. Tetszettek az utalások a korábbi részekre, jó pont, hogy igyekeztek egyben tartani, koherenssé formálni a sztorit. Az már más kérdés, hogy ez üggyel-bajjal sikerült csak.

Daniel Craig 007-esében van még potenciál, bár mintha már unná a karaktert

Nem véletlenül hasonlítgatják a Skyfallt Christopher Nolan Sötét lovagjához. Nos, a Spectre ugyanúgy jött ki ebből a játékból, mint Nolan Batman-trilógiájának utolsó darabja, a Felemelkedés. A korábbi epizód misztikuma, realisztikusabb, emberibb vonala, a stílusos gonosz mind elvesztek, helyette egy lyukas, felszínes cselekményt kapunk, ami kétségbeesetten próbálja felülmúlni elődjét, de pont ebbe bukik bele. Így válik a Spectre egy méregdrága, szépen csillogó, de középszerű B-filmmé.

Remek példa erre Monica Bellucci szerepeltetése, akit csak azért tettek a filmbe, hogy a legidősebb Bond-hölgyként díszelegjen. A jelenet, amikor szuperkémünk kikezd vele egyenesen nevetséges. Értem én, hogy ő minden nő álma, de úgy éreztem, mintha átment volna önmaga paródiájába a film.

Ugyanez a helyzet a Bond univerzum legismertebb főgonoszával, Blofelddel. Jelen esetben csak egy okoskodó gazembert látunk, akinek egysíkú jelleménél már csak a közhelyes motivációja kínosabb. A két Oscar-díjas Christoph Waltz zseniális színész, de jó lenne, ha már egy másfajta karaktert is rábíznának. Kérdéses, hogy Daniel Craig marad-e a 007-es ügynök, ugyanis piszkosul elege van a karakterből, ez pedig a játékán is meglátszik, mert ezúttal iszonyú unottan formálja meg Bondot.

A sok szapulás ellenére a Spectre nem rossz, egyszerűen csak kevés, főleg egy olyan Skyfall után, amiben megismerhettünk egy sebezhetőbb, humánusabb hőst. A nyomozás érdekes, főleg amíg fel nem fedik a kártyákat, az akciók intenzívek, adrenalin-pumpálók és izgalmasak.

Hogy hova lyukadunk ki, az még a jövő zenéje, de Craig 007-esében van még potenciál, ha viszont egy Sam Mendes kaliberű rendező csak ennyit tud kihozni belőle, az sosem jó jel. Akciófilmnek korrekt a Spectre, de James Bond egy márka, ami megkövetel egyfajta színvonalat. Ehhez nem csak a gyors kocsik, technikai kütyük, a gyönyörű nők és a vodka-martini tartozik hozzá...

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!