Fussak, de hogy

2009. november 16., 04:27 szerző: Horányi Árpád, Zalai Hírlap
Zalaegerszeg (ZH) - Rengeteget teszünk egészségünkért, ha hetente egyszer mozgunk fél órát. Eredményre akkor számíthatunk, ha rendszeresen időt szakítunk erre.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']:
G->reklam_mentes: 0
Sajnos nem tudjuk megüzenni a szervezetünknek, hogy honnan tüntesse el a zsírpárnákat. Például a farizom erősítésére végzett gyakorlatok hatására feszesebb, tónusosabb lesz az izomzat, ám ebből semmi nem látszik addig, amíg azt zsírpárnák fedik. Az igazán szép alak titka, hogy egyszerre végezzük a zsírégető és az erősítő hatású edzéseket. A legjobb megoldás a napi futás, de ezzel kapcsolatban is gyakorta bizonytalanodunk el. Gyorsan fussunk, vagy lassan? A mozgás intenzitása nem áll egyenes arányban a fogyás mértékével. Lefussunk teljes erőbedobással ötszáz métert, vagy kocogjunk három kilométert? Vajon melyikkel égetünk el több kalóriát? Hiába a magas intenzitás, ha nem megfelelő idejű a mozgás, a szervezet nem tud átállni a zsírból történő energianyerésre, hamarabb kifárad, mint hogy elérte volna célját.

Azoknál, akik jelentős súlyfelesleggel rendelkeznek, nagyon fontos sportolás közben az ízületek és a gerinc megfelelő védelme. Érdemes először kisebb intenzitású mozgásformákkal kezdeni, olyanokkal, amelyek hozzászoktatják a szervezetet a mozgáshoz, de nem terhelik túlzottan. Kezdésként ajánlott a jóga, egyéb alakformáló gyakorlatok, a tempós séta, a kerékpározás, az úszás. Amikor érződik a változás, javul a teherbíró képesség, lehet intenzívebbre váltani. Az ízületek meghálálják az odafigyelést.

Horányi Árpád, Zalai Hírlap

2009. november 16., 04:27 szerző: Horányi Árpád, Zalai Hírlap

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...