Így csinálta Tomán Szabina: bombaforma szülés után is

2017. május 09., 14:38 szerző: Laci Patrícia fotós: Molnár Artúr
komment
Tomán Szabina életmód tanácsadóval beszélgettünk arról, vajon mi is az egészséges táplálkozás titka.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Ha az interneten beütjük a keresőbe a diéta kulcsszót, különféle fogyókúrás módszerekkel találkozhatunk. A legtöbb diétának azonban a hátránya az, hogy valamilyen megvonással jár, például egyáltalán nem lehet a szervezetünkbe bevinni szénhidrátot, zsírt vagy éppen cukrot, pedig a testünknek igazából ezekre is szüksége van, ezzel egyetért Tomán Szabina életmód tanácsadó is.

- Fontos tudatosítani az emberekben, hogy egy-egy fogyókúra során nem lehet mindent megvonni magunktól, gondolok itt a szénhidrátra, a zsírra vagy a cukorra, hiszen ezek is működtetik a szervezetünket – mesélte Szabina, akinek nem kis tapasztalata van a fogyókúrák terén, hiszen az egykor modellként dolgozó életmód tanácsadó kislánya születése után elvesztette a manökenek szakmájában elvárt karcsú alakját. A koplalás helyett viszont teljesen új vizekre evezett, étrendjébe bevezette a fehérjedús ételeket, s ma már ismét bomba formában van.

- A titok a minőségben és a mennyiségben rejlik. Régen egy-egy bevásárlásnál mindig csak siettem, s nem figyeltem a termékek hátoldalán azt, pontosan mennyi cukrot, szénhidrátot vagy milyen adalékanyagokat viszek be a szervezetembe. Ezért fontos, hogy szánjunk időt arra, hogy elolvassuk, mit tartalmaz pontosan az étel. Egy húsipari termék esetében fontos szempont, hogy nagy százalékban tartalmazzon húst, ne pedig mindenféle adalékanyagot vagy növényi tömegnövelőket. Tejtermékek esetében a feldolgozott helyett inkább a savanyított típusúak felé orientálódjunk. A mennyiség szempontjából az sem jó, ha kiéheztetjük magunkat, de az sem, ha túl sokat eszünk, az aranyközéputat kell megtalálnunk – tanácsolta Szabina.

A szakember úgy látja, aki szeretne életmódot váltani, az ételek beszerzésekor ne azt tegye, hogy kidob mindent a konyhájából, s lecseréli az ételeket egészségesebb termékekre, hiszen az újszerű ízekhez hozzá kell szokni. Így a reformálást fokozatosan kell megtenni, s mindig csak egy termék lecserélésével kell kezdeni azt.

- Vegyünk egy egyszerű ételt, például a palacsintát, amit alternatív módon is el lehet készíteni, de inkább fokozatosan tegyük ezt meg, először például csak az olajat cseréljük le kókuszzsírra. Az olajokkal az a gond egyébként, hogy a hő hatására transzzsírrá alakulnak át, ezek a fajta zsírtípusok pedig nagy veszélyt jelentenek az érfalaknak. Miután a család megszokta, hogy kókuszzsírral készül a palacsinta, utána a fehér lisztet le lehet cserélni egy egészségesebb fajtára. Egyébként én a mai napig szoktam egy kis fehér lisztet is tenni a palacsintába, hogy a klasszikus íze megmaradjon – mesélte az életmód tanácsadó.

Az életmód váltáshoz természetesen a mozgás is nagyon fontos. Bár az személyfüggő, kinek mennyi sportra van szüksége, aki 8 órás ülőmunkát végez, neki értelemszerűen többet kell mozognia, mint egy olyannak, aki munka közben is jön és megy a szakértő szerint. Szabina hangsúlyozta, érdemes szakemberek tanácsát is kikérni, ha mozgásról vagy éppen étkezésről van szó, hiszen például egy laikus ember, akinek bármilyen egészségügyi problémája van, nem biztos, hogy tudja, pontosan mely mozgásformák, illetve mely ételek a legmegfelelőbbek a számára.

Laci Patrícia

2017. május 09., 14:38 szerző: Laci Patrícia fotós: Molnár Artúr

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...