Télen sem kell lemondani a futásról

2017. január 31., 07:10 forrás: veol.hu
komment
Ha az volt az újévi fogadalma, hogy többet mozog, esetleg fut, akkor az elmúlt hetekben nyilván többször lebeszélte magát a szabadtéri testedzésről. Ha betartjuk a szakember tanácsait, nem kell lemondanunk a futásról.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Tóthné Stupián Anikót, a VEDAC edzőjét kérdeztük, hogyan célszerű futni, amikor odakint röpködnek a mínuszok.

A hideg, a sportolóknak is hideg, de ez nem riasztja vissza őket, hogy mozogjanak, persze itt is jobban kell figyelni néhány dologra.

- Mínusz 5° Celsius alatt már átértékelésre, átszervezésre van szükség amatőr és profi futóknál is. Amatőrként nyilván egyszerűbb, hiszen a mennyiséget csökkenti az ember, viszont azt tényleg muszáj ilyen hőmérséklet esetén.

A szervezet az extrém hidegben olyan energiákat is felhasznál, ami már erősen befolyásolja a teljesítményt, így ha a megszokott időt tartja az ember, az akár az ellenállóképességen is ronthat.

De akkor hogyan is tanácsos futni a hidegben? Ebben segít a veol.hu olvasóinak Anikó:

- amatőrként nyilván jobban, több rétegben, lehetőleg speciális futóruhában öltözve fussunk

- 40 percnél ne fussunk többet (kb. ennyi idő után kezd el tapadni az emberre a vizes ruha, innentől nagyobb a megfázás kockázata) eddig biztosított a komfortérzet

- a hidegben való futásban a váll fájdul meg először, itt érezik meg először kemény hideget az ízületek, ezért a mellény a legpraktikusabb viselet legfelső rétegként

- alul is ajánlott a két réteg, a futónadrág alá mindenképpen vegyünk még egy nadrágot, esetleg harisnyát

- a legpraktikusabb felsőruházat így néz ki rétegenként: trikó, technikai hosszú ujjú, erre egy termo hosszú ujjú, erre esetleg még egy vékonyabb felső és a mellény

- futás közben, kimelegedés után már nem érdemes levetkőzni, így a legnagyobb az esélye a megfázásnak

- a futás elején, úgy kb. 4 percig "kell" éreznünk, hogy fázunk, ennyi idő kell a bemelegedéshez

- apropó bemelegítés: ha tehetjük, a gimnasztikát még meleg, zárt helyen végezzük el

- nagyon körültekintően válasszuk meg a helyszínt ahol futunk, ugyanis a jeges utak ebben az esetben is különösen veszélyesek. Érdemes olyan parkot keresni, ahol takarítanak, illetve atlétikai pályát, végső esetben pedig még mindig ott van a futópad.

 

Futásra fel, az időjárás nem lehet kifogás!

2017. január 31., 07:10 forrás: veol.hu

Hozzászólások

Részletes műsor



Műsorok betöltése...