Vitamintúladagolás? Komoly következményei is lehetnek

2017. március 13., 08:30 szerző: S. Töttő Rita
komment
Tél végén általában a vitaminhiány kerül elsősorban szóba, ám e „túl egészségtudatos” világban a vitamintúladagolás sem ismeretlen fogalom. Valóban előfordulhat, hogy valamiből túl sokat szedünk. És annak következményei vannak.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Vitaminokra mindig szükségünk van, ezt leszögezhetjük, árulja el kérdésünkre Gulyás Mónika, székesfehérvári dietetikus, aki szerint azonban a túl egészségtudatos életforma velejárója lehet a nagy mennyiségben, szakmailag ellenőrizetlen formában szedett vitamin miatti túladagolás. A szakember azonban hangsúlyozza: ez a jelenség azonban inkább  a zsíroldékony vitaminokra vonatkozik, a vízoldékonyak ugyanis a vizelettel együtt távoznak a szervezetből. Ilyen például a C-vitamin, amelyről sokszor mondtak már sok mindent: egyesek szerint a nagydózisú C-vitamin rákellenes hatású, mások szerint viszont egyáltalán nem az. Sőt, nagy mennyiségben akár hasfájást is okozhat, ellenben a szervezet úgyis csak annyit hasznosít a bevitt mennyiségből, amennyire szüksége van, a többi pedig kiürül.

Az E-vitamin azonban már zsírban oldódó vitamin, s   általánosságban a bőr, haj, köröm egészségéért, szépségéért felel, s emellett   fontos antioxidáns is. Ám ha túladagoljuk, kisebb mértékben fejfájást okozhat, elhúzódó túladagolása azonban szívproblémákhoz is vezethet.

Az A-vitaminnal is óvatosan kell bánni, ugyanis képes felhalmozódni  a szervezetben, a hajra, bőrre lehet kedvezőtlen hatással, fejfájás, csontkinövés lehet a vége.

A D-vitamin túladagolás sem lehetetlen, ám rendkívül ritka betegség, ugyanis a túl sok bevitelen túl a szervezet különböző folyamataiban történő elváltozásoknak is együtt kell állniuk ahhoz, hogy megtörténhessen. Ám olyankor izomgyengeség, fáradtság, fejfájás alakulhat ki.

A mértéktartás és önismeret  tehát a vitaminok bevitelekor is nagyon ajánlott, amelyek inkább csak kiegészítők legyenek az egészséges és tápanyagdús táplálkozás mellett!

S. Töttő Rita

2017. március 13., 08:30 szerző: S. Töttő Rita

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólások

Részletes műsor



Műsorok betöltése...