A strandon is érheti meglepetés a fogyasztót a BBT szerint

2017. június 19., 15:39 forrás: magyaridok.hu
komment
Sokakban fel sem merül, hogy a felhőtlen nyári szórakozást több kellemetlenség is beárnyékolhatja, amelyek később fogyasztóvédelmi jogorvoslatot kívánnak.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

A Budapesti Békéltető Testület összegyűjtötte azokat a szempontokat, melyekre érdemes figyelni a fürdőszolgáltatásoknál - írja a magyaridok.hu.

A Budapesti Békéltető Testülethez (BBT) beérkező kérelmekben gyakran találkozunk olyan problémákkal, ahol a fogyasztók nincsenek tisztában a megvásárolt szolgáltatás tartalmával, vagy nem tudják, hogy a fürdő hibás teljesítése esetén mi a teendőjük – közölte Kolyvek Antónia, a BBT szóvivője. Az egyik esetben például egy vendég egy budapesti fürdő öltözőjében elesett a vizes padlón, sérülések érték, ezért jegyzőkönyvet vettek fel. A fürdő a házirendjére és a belső szabályaira hivatkozva elhárította magáról a felelősséget, mert a fogyasztó papucs nélkül közlekedett a jegyzőkönyv szerint, márpedig nedves lábbal a száraz burkolaton is el lehet csúszni. A fogyasztó főként azt sérelmezte a békéltető testületnél, hogy sérülései miatt a bérletéből a hátralévő hat alkalmat nem tudta felhasználni a fürdőben, és visszautasította azt is, hogy papucs nélkül közlekedett volna a fürdőhelyen. Végül egyezség született, és a fürdő méltányosságból további három­alkalmas fürdőhasználatot biztosított a pórul járt látogatónak.

A szóvivő szerint nem árt tudni, hogy a belépőjegy megvásárlásával a fürdők, strandok házirendjét a vendégek elfogadják és tudomásul veszik, később emiatt nehezebb vitatni a hasonló helyzeteket. Ezért érdemes indulás előtt az interneten vagy a belépő mellé kapott tájékoztatón átolvasni a fürdőhasználati feltételeket.

– Az egyik legfontosabb, hogy a vendégek személyes értéktárgyaiért (mobiltelefon, kulcstartó, karóra, ékszerek) a fürdők csak abban az esetben vállalnak felelősséget, ha azok bizonyítottan az erre kialakított értékmegőrzőkben lettek elhelyezve. Ebből következik, hogy a folyosókon vagy fogasokon, öltözőkben hagyott értéktárgyak eltűnése esetén a fürdők nem vállalnak kártérítési felelősséget – hívta fel a figyelmet Kolyvek Antónia. Azt tanácsolta, a látogatók kérdezzenek rá, hogy a megváltani kívánt belépőjegy vagy bérlet pontosan mit foglal magában. Hozzátette, kedvezményes jegyek vásárlása esetén, amely általában a diákoknak és a nyugdíjasoknak jár, arra érdemes ügyelni, hogy legyen kéznél a kedvezményre jogosító igazolványunk.

Azokban a fürdőkben, ahol a vendégeknek úgynevezett proxyórát kell venniük – melynek csipje a belépésre, valamint a megvásárolt szolgáltatásokra vonatkozó információkat tartalmazza – ügyelniük kell arra, hogy azt ne hagyják el, mert akkor jelentős mértékű kártérítést kell fizetniük. Érkezéskor célszerű arról is tájékozódni, hogy minden medence vagy egyéb wellness-szolgáltatás működik-e. Például a gőzkamrák vagy a szaunák szolgáltatásai éppen elérhetők-e, ha ugyanis később kiderül, hogy az adott napon a megváltott jegy ellenére ezen szolgáltatások nem működnek és erről a fürdő előzetesen nem tájékoztatta a fogyasztót, akkor jogosan kérhet kártérítést.

A fürdőben, strandokon is joga van a vendégeknek panaszt, minőségi kifogást, észrevételt tenni, s ha ez nem oldódik meg azonnal, a szolgáltató minden esetben köteles jegyzőkönyvet felvenni. Az egyéb bejegyzéseket a vásárlók könyvébe írhatják be a vendégek, amely általában a pénztárnál található. Baleset, káreset esetén ez alapkötelesség – szögezte le a BBT képviselője.

2017. június 19., 15:39 forrás: magyaridok.hu

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...