2016.01.31. 18:13
Aranybánya lenne tengeri kikötőre alapozva vasúti logisztikai csomópontot építeni
Az 1990-es évek elején a Zalai Kereskedelmi és Iparkamara elnökeként többször találkoztam dr. Marx Gyula országgyűlési képviselővel. Ő volt az egyetlen honatya abban az időben, aki tőlem, a kereskedelmi és iparkamara elnökétől véleményt kért gazdasági ügyekben.
Akkoriban került napirendre a szlovén-magyar vasútvonal ügye. Elsősorban Marx Gyula érdeme volt, hogy a vasútvonal ma Zalaegerszegen megy keresztül.
Ebben az időben került előtérbe a 9-es autópálya építése is, melynek hídja Szekszárdnál el is készült. Sajnos Pécs lobbitevékenysége erősebb volt, így a 6-os autópálya készült el, melynek ma is minimális forgalma van.
Szlovénia is ekkor fejlesztette koperi tengeri kikötőjét. A képviselő úrral sokat tervezgettük egy zalaegerszegi logisztikai központ létrehozásának ötletét, mely lehetőséget biztosított volna, hogy a délre tartó magyar és osztrák áruforgalmat az északi – elsősorban akkor a hamburgi – kikötőkből Koper felé terelje. A közúti és vasúti találkozás ideális helye Zalaegerszeg lehetett volna.
A napokban a magyar-szlovén kormánytalálkozó után a két miniszterelnök sajtótájékoztatót tartott.
A sajtótájékoztatón mindkét miniszterelnök megerősítette, hogy mindkét ország érdekelt a koperi kikötő fejlesztésében.
Ez Zalaegerszegnek egy olyan lehetőséget ad, mellyel élnie kellene. A 9-es autópálya elkészülte és a vasúti pálya a zalai megyeszékhelyen lehetővé tenné egy olyan logisztikai központ létrehozását, mely hosszútávra meghatározná Zalaegerszeg gazdaságának fejlődését.
Remélem ehhez meglesz az a lobbierő, összefogás, hogy ezzel a lehetőséggel Zalaegerszeg élni tudjon.
Dr. Katona György