Gazdaság

2017.04.05. 08:31

Mi lesz a vidéki tömegközlekedéssel? - Egyre kevesebb a buszsofőr

Kevés a buszsofőr a vidéki cégeknél, ráadásul a vezetők többsége negyven év felett van.

A mintegy 2100 főállású autóbusz-vezetőt foglalkoztató Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt. autóbusz-ágazatától a Budapesti Közlekedési Központ által megrendelt teljesítmény folyamatosan csökkent, ezzel párhuzamosan mérséklődött az ágazati létszám is. Emellett a szakma általános problémája az öregedő korfa: a BKV autóbusz-vezetőinek átlagéletkora például 46, a Debreceni Közlekedési (DKV) Zrt.-nél 47, a Volánbusznál 46,7 év. A járművezetői szakmában az utóbbi években országos szinten is fokozódik a létszámhiány, ami az autóbusz-vezetők fluktuációjában is nyomon követhető. - írja a vg.hu.

A társaságoknál igyekeznek minél több eszközt bevetni a dolgozók megtartásáért. A DKV-nál például a munkavállalók éves bruttó 250 ezer forintot meghaladó cafeteriajuttatásban részesülnek, valamint dolgozóiknak és családtagjaiknak szabadjegyet adnak. A járművezetők átlagos havi bruttó bére idén várhatóan 230 ezer, üzemanyag-megtakarítással 245 ezer forint lesz.

A Volánbusznál 2016-ban közel 65-70 autóbusz-vezető hiányzott, ám ez nem okozott fennakadást a közszolgáltatási feladatainak ellátásában – hangsúlyozta a társaság. Helyzetét nehezíti, hogy a központi régióban erős a munkáltatói konkurencia, a DKV-nál viszont az a nehézség, hogy Debrecenben nincs lehetőség mástól elcsábítani munkavállalókat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!