Gazdaság

2016.07.26. 14:54

Szórólapok: miért szeretjük és miért nem? (x)

A szórólapokkal és hirdetési újságokkal mindannyian találkozunk a postaládánkban. Vannak, akik azonnal a kukába dobják, ám sokkal gyakoribb az az eset, amikor tudatos vásárlóként igyekszünk a lehető legtöbb információt összegyűjteni segítségükkel a kedvezményekről, akciós ajánlatokról. A reklámeszközt egyre többen alkalmazzák eredményesen, és a kedvező előállítási költségek miatt mind nagyobb népszerűségnek is örvend a megoldás. Nézzük, miért érdemes a szórólapok mellett dönteni vállalkozóként, s miért lehetnek hasznosak ezek vásárlóként!

Megfizethető megoldás mennyiségtől függetlenül

Kis-, és középvállalkozások éppen olyan előszeretettel használják ki a szórólapokban rejlő lehetőségeket, mint a nagyvállalatok, amelyeknek hirdetési anyagaival hétről-hétre találkozhatunk postaládáinkban. Megfizethetőségének köszönhetően gyakorlatilag lokális kisvállalkozások is minden további nélkül élhetnek a szórólapok előnyeivel. A grafikai munkát gyakorlatilag csak egyszer kell megfizetni, és onnantól jöhet a megfelelő példányszámban a nyomdai munka. Bár kétségtelen, hogy nagyobb mennyiségű rendelés esetén általában kedvezőbb költségekkel lehet számolni, de a korszerű eszközöknek köszönhetően a kis példányszám sem bizonyul drágának.

Nem mindegy a célközönség!

Miként marketing kapcsán általánosságban, úgy szórólapok esetében is nagyon fontos, hogy megtaláljuk azt a célcsoportot, mely releváns lehet az eladni kívánt termékek, szolgáltatások szempontjából. Hiába jó ugyanis a design és a szöveg, ha nem a megfelelő személyekhez juttatjuk el a szóróanyagot. Természetesen a minden héten a postaládában landoló élelmiszer áruházláncok akciós újságait bárki hasznosnak találhatja, de vannak olyan speciális területek, melyek korosztály vagy érdeklődési kör szerint igencsak behatárolja, kik számára lehet érdekes a hirdetés.

Profi segítséggel könnyebb!

Szórólap készíttetés alkalmával érdemes szakembert felkérni a grafikai feladatok elvégzésére, hiszen ő tisztában van azzal, hogy miként lehet elképzeléseinket a céges image-nek is megfelelően, stílusosan megjeleníteni. A grafikán túl a nyomdai munka és a papír minősége sem elhanyagolhatóak, hiszen a végeredményt sokan a cég image-ével azonosítják. Megéri a szövegírást is profikra bízni, hiszen a szövegezés az első számú vonzerő, amely hozzájárul ahhoz, hogy a szórólap valóban be is töltse szerepét, és ne a kukában landoljon.

Hasznos segítség, vagy felesleges szemét?

A megfelelő grafika, szöveg, és a célközönség megtalálása esetén olcsó és hatékony marketing eszközhöz juthatunk a szóróanyagok személyében. De mi a helyzet akkor, ha magánszemélyként találkozunk azokkal? Sokan nem kedvelik az aluljáróban osztogatott anyagokat, és azonnal az első kukába dobják a kapottakat. Mások átnézik, és ha nem aktuális számukra a hirdetett termék, szolgáltatás, akkor szintén rövid úton megszabadulnak a felesleges szeméttől. Amiért azonban a reklámanyagok mégsem veszítenek népszerűségükből, az nem más, mint a releváns célcsoport, melynek tagjai ténylegesen is potenciális érdeklődők, vásárlók lesznek.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!