Szemben állni a vásárlókkal

2019.12.07. 07:00

Tíz diákvállalkozás kereskedett a huszonegyedik Thúry Vásáron

Saját készítésű gofri, pizza és kozmetikumok eladásával, valamint sportversenyek szervezésével is foglalkoztak azok az alkalmi vállalkozások, melyek a Thúry György Szakképző Iskolában tegnap megrendezett Thúry Vásárra alakultak.

Benedek Bálint

Az immár 21. vásárt nyitó sajtótájékoztatón részt vettek a diákvállalkozások vezetői is. Richterné László Erzsébet igazgató elmondta: 1999-ben rendezték az első vásárt, mely a 11. évfolyamos szakgimnáziumi tanulóknak szól. A kereskedelem, vendéglátóipar, ügyvitel és közgazdaság ágazati irányultságban tanuló fiatalok ezúttal tíz különféle céget alapítottak. Ezek működtetése alkalom arra is, hogy a fiatalok a gazdasági fogalmakat, valamint a marketing-alapismereteket megtanulják.

A Tinibuborékok Kft. szappanokat és más kozmetikai termékeket kínált – Cseresnyés Péternek és Bene Csabának is Fotó: Gergely Szilárd

– A diákok szeptemberben láttak munkához, a vendéglátóipari ágazaton négy csapat tevékenykedett Cseresnyésné Bedő Györgyi tanárnő irányításával – folytatta. – Ők klasszikus vendéglátóipari tevékenységeket végeztek, nagyrészt saját készítésű ételekkel és italokkal várták a vendégeket. A közgazdaság területén szintén négy együttes dolgozott Püspök Mária Ildikó, Szolnoki Adrienn, Végh Ilona és Szeiler Péter felkészítése mellett. A csapatok fodrászattal foglalkoztak, sportversenyeket szerveztek, vagy épp karácsonyi ajándékokat, gyertyát és fürdőbombát árusítottak. Az ügyvitelen Béli Károlyné két gárdát szervezett, ezek karácsonyi ajándékokat, illetve kozmetikumokat kínáltak. Évek óta visszajáró vendégeink a csáktornyai középiskolások, akik kézzel készített, kiváló minőségű karácsonyi díszekkel járulnak hozzá a rendezvény sikeréhez.

Az eseményen Cseresnyés Péter államtitkár kiemelte: a kereskedelem adja a GDP körülbelül tíz százalékát, és közel 400 ezer embernek ad munkát.

– A vásáron részt vevő tanulók önállóságot is elsajátíthatnak – tette hozzá. – Megmutatják, mennyire kreatívak, közben pedig felmérik azt is, hogy milyen érzés lehet a vásárlókkal szemben állni. Igazi kereskedők képzésére nagy szükség van. A tapasztalatok azt mutatják, az internetes vásárlással szemben a magyarok még mindig jobban szeretnek személyesen tájékozódni az üzletekben. A döntések meghozatalában pedig szükségük van a képzett szakemberek segítségére.

Bene Csaba, a Nagykanizsai Szakképzési Centrum kancellárja szerint a Thúry vásár már a város életének ikonikus rendezvénye. Hozzátette: a modern korban jó, ha egy kicsit mindenki kereskedő, hiszen például a munkaerő­piacon el kell adni azt a tudást, amivel rendelkezik.

A versenyt a Merj és Nyerj Kft. nyerte a Sportsarok és a Black Rainbow előtt.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában