Frissen Zalából

2021.07.21. 11:30

Javítják a hegyi utakat Nagykanizsán

A zártkerti hegyi utak felújítását végzi a nyári időszakban a Via Kanizsa Városüzemeltető Nonprofit Zrt.

Horváth-Balogh Attila

Első lépésben gréderrel homogén felületet hoznak létre a szakemberek Fotó: Szakony Attila

Szabó István vezérigazgatótól megtudtuk: az évszak elején kezdődtek a munkálatok, azóta már több szakaszt sikerült rendbe tenniük, s a beavatkozások folytatódnak a kritikus részeken.

- A hegyi utak mindegyike mészkőzúzalékos, néhol mart aszfaltos burkolatú, s esetükben azt tapasztaltuk, hogy az úthibák, kátyúk gyakorlatilag mindig ugyanazokon a pontokon keletkeztek az adott utak vízelvezetési hiányosságai miatt – bocsátotta előre a szakember. – Ezért ezekbe a gödrökbe hiába hordtunk évről évre több 10 köbméternyi anyagot, a hibák újra és újra kialakultak. A probléma kiküszöbölésére azt találtuk ki, hogy az érintett pontokon gréderrel homogén felületet hozunk létre, amivel tulajdonképpen átrendezzük az egész út-pályaszerkezetet, majd a felület vibro-hengerrel kap egy komolyabb hengerezést. Azt reméljük, hogy a beavatkozások után tartósabbak lesznek a szóban forgó hegyi út-szakaszok.

Első lépésben gréderrel homogén felületet hoznak létre a szakemberek Fotó: Szakony Attila

A vezérigazgató arról is beszélt: az elmúlt időszakban ily módon újulhatott meg a látóhegyi Rizling út, a Kövidinka út, a Kisbagolai-hegyre vezető Darvas út, a Hegyalja út, a napokban pedig a Szentgyörgyvári-hegy első hegyhátán található Kis-hegyi úton dolgoztak a városüzemeltető munkatársai és gépei.

- A szakasz Miklósfához közeli végpontjától a hegyi pincékig újítjuk fel ezt az utat, illetve a város felőli oldalon lévő horhost, amit az esőzések tönkretettek az elmúlt években – folytatta Szabó István. – Ott aszfaltozunk is annak érdekében, hogy hosszú távú megoldás szülessen. Mivel a hegyi utak esetében zártkerti utakról beszélünk, fontos hangsúlyozni, hogy ezeknél a városi úthálózatban betöltött szerepükhöz mérten a mészkőzúzalékos, vagy mart aszfaltos burkolat tökéletesen elegendő. Arra nem látok esélyt, hogy az említett utakon mindenütt aszfaltburkolat legyen.

Szabó István azt is hozzáfűzte: a Via Kanizsa által kezelt szőlőhegyi úthálózat hossza közel 60 kilométer, s ezen kívül még közel 160 kilométernyi külterületi út (melynek 90 százaléka mezőgazdasági területeket összekötő földút), a prioritást élvező 136 kilométeres belterületi úthálózat, valamint 180 kilométernyi járda tartozik az illetékességi körükbe.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában