Hétvége

2016.05.20. 11:35

Építőkockákkal kezdődött - elektromos sportautó lett belőle

Karbon kompozit utas cellával ellátott elektromos sportautót tervezett és épített egy év alatt tehetséges fiatalok csoportja. A projektben a kanizsai Korcsmáros Ádám tudására is számítottak.

Benedek Bálint

– Édesapámtól eredeztethető a műszaki érdeklődés, már gyerekként is nagy odaadással állítottam össze építőkockákból játékokat – mesélte a 23 éves Ádám. – A Batthyány-gimnáziumban reálosztályba jártam, az érettségi után egyenes út vezetett a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemre, ahol a gépészmérnök alapszakot követően már a mesterképzésen tanulok.

Korcsmáros Ádám

A fiatalember saját bevallása szerint még keresi a hozzá igazán passzoló munkát, bár most az egyik legnagyobb hazai szolgáltató decentralizált energiamegoldások részlegén gyakornokként dolgozik. A megújuló energiaforrásokkal, főleg napelemek telepítésével foglalkoznak. Mivel állandóan keresi a kihívásokat, örült annak, amikor egyik csoporttársa az Amber One projektbe invitálta.

Az autós koncepció meghatározásánál fontos szerepet játszott az alacsony tömeg, a nagy teljesítmény, a megfelelő járműdinamika, valamint a körülményekhez képest a biztonsági előírások betartása. A specifikáció meghatározásától egészen a sportautó teszteléséig relatíve nagy szabadságot kapott a csapat, ami magyarországi viszonylatban egyedülálló lehetőséget jelentett.

– Az első feladatom egy motortesztpad készítése volt – folytatta.. – Ez arra szolgált, hogy a motor „képességeit" az autóba helyezés előtt kipróbálják. Dolgozhattam a különleges járgány fékrendszerén, majd a formatervező által elkészített burkolatokat (lökhárító, csomagtartó, ajtó) elhelyeztem a kocsin, melynek váza a luxus kategóriás Bugatti Veyronéhoz hasonlít. Ennek jellemzője, hogy könnyű, mégis kifejezetten merev karosszéria.

Korcsmáros Ádám számára a legnagyobb kihívást a projekt végén az összeszerelő pad tervezése jelentette. Az utascella és a hátsó vázrész a műszaki megoldásokkal együtt eddig a folyamatig egymástól távol készült, ám néhány fontos alkatrészt csak ennek a padnak a segítségével lehet beszerelni. Ezután lehetett egyben látni a gépkocsit. A munka során összegyűjtött tudást és tapasztalatokat később akár ipari projektekben és járművek fejlesztésében is fel lehet használni.

– A borostyán, az elektromosság kezdete, könnyed vonások egy drágakőbe zárva, ezeket a motívumokat igyekeztünk a koncepciónkba foglalni – tette hozzá Ádám. – Az Amber One az ország első könnyűszerkezetes elektromos sportautó prototípusa lett, mely, ha a támogatók a terv mellé állnak, akár sorozatgyártásba is kerülhet egyszer. A kocsi a számos technikai megoldásnak hála bivalyerős lett, például 3,2 másodperc alatt gyorsul fel nulláról 100 kilométeres sebességre, s nem hasonlít más már forgalomban lévő sportautóhoz. Remélem, hogy az álmunk valóra válhat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!