Hírek

2017.08.25. 16:18

A kínaiak tarolnak, de a zalaiakat sem kell félteni

NAGYKANIZSA Lassan a célegyenesbe fordul a Csónakázó-tavon egy hete zajló hajómodell-világbajnokság, s a versengésben a magyar csapat ezidáig szépen helytállt.

Horváth-Balogh Attila

Mint azt dr. Lekszikov Gábor versenyigazgató elmondta: a csapat valamennyi tagja odatette, s a hátralévő versenyrészben is  odateszi magát, ezért joggal bizakodnak a végkifejletet illetően. Azonban azt sem titkolja: az abszolút esélyesek több kategóriában is a kínaiak.

– Péntek délután a hydro-kategóriák 3. futamai, azaz az egyéni kategóriák döntő előtti utolsó futamai zajlanak – bocsátotta előre. – Ezekben a versenyekben alakul ki véglegesen a döntő sorrend. Az biztos, hogy a zalai csapatnak szombaton még lesz egy erős napja, ugyanis a junioroknak még ott van a mini eco csapatverseny, s azt gondolom, van esélyük a döntőbe kerülni. Délelőtt startolnak el a robbanómotoros hajók, ott a zalaiak közül érdekelt lesz Mayer Imre Zalaegerszegről és Lekszikov Zsolt, valamint Boti Ferenc Nagykanizsáról. A szintén helyi színekben versenyző Kozári Gábor a robbanómotoros hajómodellek kategóriájában világbajnoki 3. helyezett lett, úgy vélem, ez nagyon szép eredmény, ahhoz képest különösen, hogy csupán egy éve dolgozunk együtt.

A mezőny „erős fiúi” a kínaiak, csak csütörtökön három új világrekordot állítottak fel Fotó: Gergely Szilárd

Azt is meg kell említeni, hogy eközben a papírforma is alakul: az egyik kategória 6 fős döntőjében 5 kínai versenyezhet. A kínaiak csak csütörtökön 3 új világrekordot állítottak fel, ma ők a legjobbak a világon. Ám ez nem véletlen, hiszen míg mi ezt a sportot hobbi szinten űzzük, addig ők foglalkozásszerűen.

Czimre Attila szintén nagykanizsaiként mini hydro kategóriában indult. Elárulta, a 10.-15. hely közé várja magát, ami jó eredmény a 35 fős mezőnyt figyelembe véve.

– Hullámos vízre készítettünk elő hajót, ám sajnos,  a futamot a résztvevő országok leszavazták, a mezőny nem indult el – mesélte. – A póthajót már nem volt elég időnk felkészíteni, így kénytelen voltam az eredetivel versenyezni, ami 100-120 grammal nehezebb volt a többiekénél. Ha az eredeti stratégia bejön, az első 10 hely valamelyikén is végezhettünk volna. De így is elégedett vagyok, amit lehetett, azt kihoztuk a hajóból.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!