Nem csak szezonban, egész évben Balaton – most már betűkkel is

2017. június 18., 14:09 szerző: Keszey Ágnes fotós: Keszey Ágnes
komment
A zalai város is csatlakozott a Balatoni Kör kezdeményezéséhez, a tóparti települések közös nyárnyitó ünnepéhez. Egy másik rendezvény, a Nagyon Balaton beharangozójaként pedig óriásbetűk kerültek a Libás strandra.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Szombat a Balaton napja, azaz a strandszezon nyitánya volt. Kardos Gábor, a programot kitaláló és összefogó Balatoni Kör szóvivője tájékoztatása szerint a balatoni összetartozás napja harmadik éve az egész Balatont körbeölelő rendezvény, a tóparti települések közös nyárnyitó ünnepe, melyhez idén több mint tíz település csatlakozott. A keszthelyi  Libás strandon a Boombatucada együttes a tóban állva zenélt, majd a közös csobbanás:  Balatonba futás után   játékos versenyek is várták a résztvevőket.

Fotó: Keszey Ágnes

E napon ugyancsak a Libás strand volt a helyszíne egy másik eseménynek is. A MOL Nagyon Balaton szervezője és a Magyar Turisztikai Ügynökség idéntől hagyományteremtő szándékkal nyaranta négy településnek adományoz egy-egy installációt: A Balaton feliratok turisták által kedvelt helyszínekre kerülnek, hogy találkozó, fotózkodó helyként népszerűsítsék a Balatont. Az óriás betűket Keszthelyen Ruzsics Ferenc vette át, s mondott köszöntőt.

Fotó: Keszey Ágnes

Az átadóval egybekötött sajtótájékoztatón Gajda Tibor, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese szólt a balatoni strandok fejlesztésére kiírt pályázatokról is. Két milliárd forint keretösszegből 55 fürdőhelyen vendégkomfortot növelő fejlesztések valósulnak meg. A turisztikai szervezet vezető szakembere lapunknak kiemelte: a Balaton - Budapest mellett- a második legfontosabb turisztikai térségünk, a belföldi vendégéjszakák körülbelül negyede realizálódik e térségben, s a belföldi vendégek körében a legnépszerűbb úticél.

- Gyakorlatilag ki lehet tenni a megtelt táblát, ezért óvatosan kell bármilyen üzenettel marketingaktivitást folytatni.  Az idei év újszerű kampánya ezen a héten fog indulni. A Balatonról mindenki sok mindent gondol, de számos olyan arca van, amelyről nem gondoltuk volna, hogy a Balatonhoz köthető - mondta Gajda Tibor. A nyári szezonon kívüli időszakkal kapcsolatosan érdeklődésünkre hozzátette: ahogy a múlt tél megmutatta, a régió máskor is izgalmas lehet.

- A Balatonon a legkisebb a szezonalitás a többi turisztikai térséghez képest. Itt a többi időszak, a tavasz, az ősz és a tél is érdekes a látogatók számára. Számos rendezvénnyel találkozhatnak a vendégek, gasztro-és kulturális fesztiválokkal, sportrendezvényekkel. A Balaton egész évben Balaton - hangsúlyozta. Megtudtuk azt is, hogy szeptember 15-től egy milliárd forint összegű marketingkampányt indítanak, melyben a Balaton egységes termékként jelenik meg a küldőpiacokon.

- A Balaton a termék és utána lehet csak tekinteni a településekre, ahogy Dalmáciában is Dalmácia a termék. Jöjjön rengeteg turista a Balatonra és utána az egyes települések különböző profillal élményígéretekkel vívjanak meg a látogatókért.

A Nagyon Balaton  főszervezője Lobenwein Norbert elmondta: egy csokorba gyűjtik a régió több  programját. A tavalyi  harminc esemény egymillió vendéget vonzott a régióba. Céljuk, hogy egységes képet adjanak a Balatonról, ezen túl felhívják a figyelmet gasztronómiai és szálláshelyekre, valamint településekre .- E városban a július eleji KeszthelyFest a kiválasztott program. A nagyszínpadra mi szervezzük fellépőket- mondta a főszervező lapunknak.

A Libás strandon tartott sajtótájékoztató után, ismét a másik program, a Balaton napja részeként a jelenlevők a régió nedűjével, a Balaton-borral koccintottak, csakúgy, mint a rendezvényhez csatlakozott összes településen.

Keszey Ágnes

2017. június 18., 14:09 szerző: Keszey Ágnes fotós: Keszey Ágnes

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...