Hírek

2016.08.28. 11:10

Kirajzottak a bogarak

Gyenesdiás - "Indulj Bogaram, ez a te napod" - paskolgatta meg barátságosan autóját Nagy Zoltán, a VW Bogaras Balatoni Nyárbúcsúztató szervezője, a rajzás, azaz a bogaras túra előtt.

Keszey Ágnes

A Bogarasok nyíltan vállalják, hogy bogarasok: a régi autók szerelmeseinek nem csak hobbi a járgány megléte, ápolása, gondozása, szinte baráti kapcsolat fűzi egymáshoz a Bogárt és gazdáját. Az ország minden részéről érkeztek a Bogaras Balatoni Nyárbúcsúztatóra, sőt, más típusú régi autók is részt vettek a találkozón. Bár a Bogár megszületése nem a történelem dicső korszakához fűződik, de ideológiának semmi köze nincs az autóhoz.

Nagy Zoltán - A Bogárral beszélgetni kell - vallja Nagy Zoltán a találkozó ötletgazdája és szervezője

– Hitler döntése volt, hogy minden családnak legyen egy autója, ezért Volkswagen, azaz népautó. 1939-ben, Porsche tervei alapján készültek az első Bogarak. Azok még madzagfékes, bowdenfékes autók voltak. Volt kormányváltós is, de az nagyon ritka. Németországban gyártották, az 1970-es évekig, majd átkerült a gyártás Brazíliába. Érdekes, hogy száz között nincsen két egyforma Bogár, pont ugyanolyan alkatrész  kelljen hozzá  - egy kicsit mindegyik más. De minden alkatrész ma is beszerezhető hozzá, néhány nap alatt – mesélte Nagy Zoltán, a Bogaras Balatoni Nyárbúcsúztató ötletgazdája, szervezője.

Csütörtökön érkeztek az első bogarasok a gyenesdiási kempingbe, mely otthont adott az eseménynek. Az első két nap beszélgetéssel, főzéssel, közös vacsorával – s persze egymás autóinak megszemlélésével telt, majd szombaton következett az esemény csúcspontja. a rajzás. A Bogarak ugyanis túrára indultak: Vonyarcvashegyen, Balatongyörökön és Szigligeten át a Szent- György hegyig, majd vissza Gyenesdiásra. Útközben  integető emberek üdvözölték a konvojt, a Bogárrajzás mosolyt csal mindeni arcára és sokakban talán nosztalgiát is ébresztett. A közös ebéd után negyven kilométeres, pontgyűjtő tájékozódási túra is indult, majd kötetlen programokkal, koncerttel, baráti beszélgetésekkel zárult a négy napos program, melynek szervezőjétől azt is megtudtuk, mitől nem pusztán autó, hanem családtag a Bogár.

– A formatervezése ragadott meg legelőször. Lehet beszélgetni ezzel az autóval, kell is beszélgetni, kell neki köszönni, mert néha megmakacsolja magát. Például melegindítással nem akar indulni, mert nincs hozzá kedve. De hidegindítással indul. Vagy ha valami bekerül az üzemanyagba, akkor az ember mérgelődik, vesződik vele, azt mondja:  eladom, mert nem kell – öt perc múlva pedig gyönyörűen dübörög és megy – vall az autó lelkéről Nagy Zoltán.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!