Hírek

2017.06.29. 07:34

Ezúttal egy Harley-t alakított át a motorépítő

Újabb „harapós” géppel rukkolt elő a nagykanizsai motorépítő, Golub László, alias Gulit. Ezúttal egy Harley Davidson Softail Evolution-t alakított át, formált napjaink stílusigényeihez igazítva.

Horváth-Balogh Attila

- Erre a motorra tavaly ősszel találtunk rá egy hévízi garázsban, s nagyon rossz állapotban volt - idézte fel Gulit. - A barátom hívta fel rá a figyelmem, hogy szerinte jó alap lenne motorépítéshez. Sajnos, egy csomó alkatrész hiányzott róla, de ami megvolt, azok közül is elég sokat cserélni kellett. Az eredeti szerkezetből a váz maradt meg, a motorblokk _ ez is módosítva lett a munkálatok során _ és a kerekek, semmi más. A többi alkatrészt katalógusból rendeltem meg hozzá, így például a kipufogókat, a tankot, a markolatokat, viszont a sárvédőt magam készítettem. Az olajtartály megvolt, de azon is igazítani kellett, szóval, akadt rajta kézimunka bőven Körülbelül 200 órámba telt, mire végeztem vele _ de azt gondolom, megérte, szép motor lett.

Gulit azt is elmondta, hogy a Harley Davidson Softail Evolution-t 1984 és 1997 között gyártották. A típus motorblokkja népszerű a motorépítők körében, mert könnyen szerelhető és szinte bárhová beépíthető. Az pedig már hab a tortán, hogy megbízható is. Talán ez az oka annak, hogy Magyarországon viszonylag ritka, sokkal több van a Twin-cam típusú blokkból.

- Az Evo-motor olyan 70 lóerős körüli, tehát igazi „öreguras” motorozásra alkalmas, de persze, ha a helyzet úgy kívánja, tud harapós is lenni - magyarázta Gulit.

Arról is beszélgettünk, hogyan is zajlik a motorépítés. Mint elmondta: amikor megkap egy „alapot”, általában első pillantásra megszületik a fejében egy koncepció arról, mit lehet kihozni a szerkezetből. Mivel ezek a motorok főleg megrendelésre készülnek, természetesen, egyeztet a kuncsafttal is; és ha utóbbinak nincs különösebb igénye, akkor a motorépítő szabad kézzel dolgozhat - ez a legkellemesebb helyzet, mert kiteljesedhet az egyéni kreativitás.

- Eredeti szakmám lakatos, a motorkerékpár-szerelést pedig gyermekkorom óta csinálom, szinte belenőttem - tudtuk meg Gulittól. - A motorépítést természetesen, nem iskolai keretek közt tanultam, hanem az évek alatt jött magától. Ehhez persze az kellett, hogy igazából ne teljen el nap úgy, hogy ne dolgoznék a motorjaimon.

- Számos díjat kaptál már motorépítő-versenyeken. Mire vagy a legbüszkébb?

- Az egészre, úgy, ahogy van. Arra, hogy elérhettem, hogy ilyen motorokkal foglalkozom. Nekem ez az igazi boldogság. Illetve még az, hogy ezeket a motorokat nem vitrinben tartják, hanem nap, mint nap használják. Tehát életképesek...

Golub László már számos sikert ért el épített motorkerékpárjaival, ezek egy részéről lapunk is beszámolt. 2006-ban egy Harley Davidson Sportster-rel a legszebb motor címet érdemelte ki az amerikai autós kiállításon, 2007-ben pedig a Hadúr nevű motorjával a legjobb radikális motor-díjat kapta meg a Devils Motor Show-n. Ugyanezzel a motorral elhozta a Radeon Custom Show-n a legszebb magyar épített motor címet. Az ördög lova nevet viselő géppel a következő versenyen egyszerre három címet is begyűjtött: ő kapta a legjobb radikális motor, a legjobb kézimunka és a legszebb festés díját. Az ördög lovával egy másik, siófoki versenyen kiérdemelte a legjobb magyar professzionális motorépítő-címet is. A következő csodagéppel, a Zeus Pro-Street Bike-kal (melyet lapunk is bemutatott) szintén a Devils-versenyen megnyerte a Best of Show-t, illetve Ausztriában második lett a freestyle-kategóriában.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!