Logisztikai központra ad be pályázatot Zalaegerszeg városa

2017. július 14., 10:00 szerző: Császárné Szabó Judit
komment
ZALAEGERSZEG - Két újabb TOP pályázat beadásáról döntött a közgyűlés nemrég, rendkívüli ülésen.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Az egyik a duális szakképző központra, a másik a logisztikai központra és konténerterminálra vonatkozik. Az önkormányzat a Zalaegerszeg-Zalaszentiván közlekedési csomópontban szeretné létrehozni a koperi vasúti folyosón a tengeri kikötő utáni első jelentős áruelosztási helyszínt.

A logisztikai központ és konténerterminál az európai észak-déli áruforgalom számára is komoly potenciált jelenthet, állt a minap elfogadott előterjesztésben. Az M9-es, az M76-os és a 8-as utak fejlesztései pedig tovább erősíthetik a vasúti csomópontban létrejövő logisztikai centrum nemzetközi versenyképességét az önkormányzat reményei szerint.

A közgyűlés arról is határozott, hogy beadja a pályázatot a volt Petőfi-laktanyában létrehozandó duális szakképző központra. A cél, hogy a hiányszakmákban tanuló pályakezdő szakmunkás és középiskolás diákok gyakorlati képzése ipari környezetben, korszerű tanműhelyekben valósuljon meg.

Nettó 1400 négyzetméteren gépi forgácsoló, hegesztő és lakatos tanműhely épül, kiszolgáló helyiségekkel. A duális szakképzés eddig egyetemi és főiskolai szinteken működött, ezt most kiterjesztik középiskolaira. A projekt várhatóan 600 millió forintból valósul meg, a támogatás lehívásáról most született döntés.

Szlovénia, Koper. Magyarország tengeri konténeres áruforgalmának 70 százaléka az itteni kikötőn keresztül bonyolódik le

A megyeszékhelyen jelenleg a deltavágányon hetente huszonegy kikötői konténervonat halad át. A koperi forgalom kiemelt jelentőségű hazánk számára, hiszen Magyarország tengeri konténeres áruforgalmának 70 százaléka a szlovén kikötőn keresztül bonyolódik le, s az oda irányuló forgalom mintegy 65-70 százaléka vasúton jut el Koperbe, illetve érkezik meg a kikötőből. Ugyanakkor a belföldi logisztika jelenleg fejletlen.

Erre szemléletes példával szolgál a zalaegerszegi logisztikai központ projektjéhez készített összefoglalójában Firbás György, mint írja: jelenleg egy Vas megyébe címzett import konténer Kínából először a koperi kikötőbe, majd vonattal Budapestre utazik, onnan kamionnal Sárvárra, majd a kipakolt üres konténer ugyanazzal a kamionnal visszamegy Budapestre, belföldön, közúton megtéve ezzel közel 450-500 kilométert.

Vagy úgy zajlik a szállítás, hogy a szállítmányozók külföldi - grazi, dunaszerdahelyi - terminálokon keresztül szolgálják ki Magyarországot, ami külföldi, nem pedig hazai bevételt jelent. A zalaegerszegi központ az önkormányzati előterjesztés szerint olyan jelentős iparú városok kiszolgálására lenne képes, mint például Szombathely, Nagykanizsa, Sárvár, Ajka, Szentgotthárd, és maga a zalai megyeszékhely.

A közgyűlés minapi döntése szerint a TOP program keretéből 1,1 milliárd forintot hívnak le az intermodális (különböző közlekedési módok egymáshoz illesztésén alapuló) logisztikai központ és konténerterminál létrehozásására, a további költségeket pedig a Modern Városok Programjából kívánják majd biztosítani.

 

Császárné Szabó Judit

2017. július 14., 10:00 szerző: Császárné Szabó Judit

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...