Hírek

2015.10.09. 09:41

Motorosokat védő korlátokat helyeztek ki a 76-os úton

Nagykapornak – Az országban egyedülálló, a balesetet szenvedett motorkerékpárosok sérülését csökkenteni hivatott biztonsági elemeket szereltek fel a 76-os főút megyeszékhely és Nagykapornak közötti szakaszán két veszélyes kanyarban.

Arany Gábor

Az újdonságot pénteken mutatta be a sajtónak Rigó Csaba kormánymegbízott és Vigh László országgyűlési képviselő, valamint Anti András, a megyei rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője.

Anti András, Rigó Csaba és Vigh László

Tavaly március óta 38 motorkerékpáros baleset történt Zala megyében, utalt a közlekedésbiztonsági helyzetre Vigh László.  A száguldás szerelmesei között igen népszerű a 76-os főút Nagykapornak és Zalaegerszeg közötti szakasza, amely technikás vonalvezetésű, ám tartogat meglepetéseket. A kapornaki tetőn a megelőző szakaszokhoz képest gyakran más útviszonyok fogadják az erre járókat. Nem ritka a lefagyás, pára lecsapódás, ráadásul a gyönyörű panoráma is elterelheti a vezetők figyelmét, utalt a veszélyforrásokra.

Mint emlékezetes, a 76-os főút felújítását követően az ideiglenes forgalomba helyezés utáni hetekben, 2013 őszén rövid időn belül két halálos, majd pedig egy személyi sérüléssel járó motorkerékpáros baleset történt az úgynevezett nagykapornaki tetőn. Erre tekintettel nem sokkal később figyelmeztető táblákat helyeztek ki és már akkor szóba került, további megoldást keresnek arra, hogy a bekövetkező balesetek következményeit csökkentsék.

Ebben a megyei kormányhivatal partnerre talált a felújítás beruházójában, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-ben, ahogy erről Rigó Csaba beszélt. Sebességcsökkentésre felhívó táblák kerültek ki először, majd pedig megvalósulhatott a plusz biztonsági szerkezetek kiépítése. Ez óvja a motorkerékpárosokat, de ne legyen biztatás a száguldásra, tette hozzá a kormánymegbízott.

A napokban tehát helyükre kerültek a sárga, műanyagból készült, légkamrás biztonsági elemek. Ezek a meglévő acélkorlát alatt helyezkednek el: a nekicsapódó test hatására deformálódnak, energiát nyelnek el és megakadályozzák, hogy motorkerékpáros az acélkorlát alá csússzon, vagy a tartóoszlopoknak csapódjon. A hatmillió forintos beruházásban a két legveszélyesebbnek ítélt kanyarban összesen 440 méter hosszban szerelték fel a Snoline biztonsági elemeket. Ennél azonban több áll rendelkezésre, mert tartalékot is vásárolt a NIF. Szükség esetén egyszerűen cserélhetőek a három méter hosszú elemekből összeszerelt biztonsági korlátok sérült része.

A sajtótájékoztatón elhangzott, a tervek szerint a későbbikben kamerát is telepítenek az érintett szakaszra, mert az utóbbi időben több, csak anyagi kárral járó baleset történt, ami után az okozók angolosan távoztak. Szóba került az is, hogy a kicsúszásos balesetekről elhíresült az alsónemesapáti elágazó előtti kanyart is biztonságosabbá teszik,  itt érdesíteni fogják a burkolatot.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!