Hírek

2017.05.24. 11:11

A magyar pedagógusok fele az átlagos vagy az átlag alatti gyerekek fejlesztésére koncentrálna

A tehetséggondozás erősítésére és hálózatfejlesztésre nyert pályázati támogatást az elmúlt esztendőben a Nagykanizsa és Térsége Tehetségsegítő Tanács.

Pásztor András

Tegnap a projekt zárásán a legaktívabb iskolák vezetői – Kókainé Hámorszki Éva (Kőrösi-iskola) és Horváth Tiborné (Péterfy-iskola) munkáját ismerték el, majd a hazai tehetséggondozás helyzetéről hallhattak előadást a résztvevők.

A zárórendezvényen a hazai tehetséggondozás helyzetéről Fuszek Csilla, a Budapesti Európai Tehetségközpont igazgatója beszélt. Mint mondta: az általa végzett kutatás szerint a hazai pedagógusok egy része még mindig egy kalap alá veszi a tehetséges diákokat azokkal, akiknek vannak erősségei. Pedig a tehetség egyik fokmérője a ritkaság. Ebből kifolyólag gondozni és segíteni kell azokat a diákokat, akik valóban tehetségesnek számítanak.

– A magyar pedagógusok közel fele úgy gondolja, hogy az ország jövője szempontjából az átlagos vagy az átlag alatti gyerekek fejlesztésére kell koncentrálni az iskolákban, nem pedig a tehetségesekére – árult el egy másik kutatási eredményt az előadó, aki hangsúlyozta: néhány évtizeden belül már nem a tudásalapú, hanem a tehetségalapú társadalmaké lesz a jövő, hiszen számos olyan kihívás előtt áll a világ, amelyek ma még megjósolhatatlanok. Éppen ezért kell a jelenleginél is nagyobb hangsúlyt fordítani a tehetségek felkutatására, támogatására Magyarországon és Európában egyaránt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!