VÉDA, az első év tapasztalatairól

2017. május 18., 10:45 szerző: Zalai Hírlap fotós: Umberto Pezzetta
komment
ZALAEGERSZEG - Egy éve kezdte meg működését az intelligens közlekedésbiztonsági kamerarendszer az országban.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

A hatása még nem érzékelhető. A szupertraffipax néven is emlegetett hálózat uniós támogatással jött létre, és azzal a határozott céllal, hogy érzékelhetően csökkentse a közlekedési balesetek számát hazánkban.

Az első év tapasztalatairól kérdeztük az Országos Rendőr-főkapitányságot, tudakolva a zalai eredményeket is. Nos, ez utóbbira nem kaptunk választ. Mint levelükben fogalmaztak, a területi egységekre, a legnagyobb bírságra, sebességre és más paraméterekre vonatkozó adatszolgáltatás csak az ügyek egyenkénti vizsgálatával lenne lehetséges, ez pedig az alaptevékenységek ellátásához szükséges munkaerő aránytalan mértékű igénybevételével járna. Mint írták, a VÉDA rendszer közlekedésbiztonság területén elért eredménye több tényezőtől függ.

Kamerák a 74-76-os főút megyeszékhely előtti szakaszán. Zalában kilenc helyen figyel VÉDA
Fotó: PU

A kamerahálózat működéséből három év elteltével lehet majd levonni következtetést arra vonatkozóan, hogy mennyire hatékonyan segíti a közlekedők biztonságát. Firtattuk a rendszer bővítését, illetve azt is, hogy az adatok eddigitől eltérő felhasználásával, például a kamerafelvételek összevetésével bevezetik-e a szakaszokra a járművek sebességének ellenőrzését.

A válaszuk szerint vizsgálni kell a VÉDA rendszer hosszú távon nyújtott hatékonyságát, és a kamerahálózat képességének bővítése csak akkor kerül szóba, ha a közlekedésbiztonsági célok ezt indokolják. Végezetül arra is kíváncsiak voltunk, hogy a VÉDA rendszerbe állítása óta a statisztika mutatott-e javulást.

Nos, az adatok szerint 2015-ben 16 331 személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt, az 585 halálos kimenetelűben 644 ember veszítette életét. Tavaly 16 628 személyi sérüléssel járó balesetből 565 volt halálos kimenetelű és 607-en vesztették életüket. A súlyos sérüléssel járó balesetek száma 2015-ben 4913, míg az elmúlt esztendőben 4911 volt, közölte az ORFK.

A rendszer 160 mobil sebességmérőt, és az ország 134 útszakaszán 365 telepített komplex ellenőrző pontot foglal magában, az Európai Unió célja ugyanis, hogy a közúti közlekedési balesetek halálos áldozatainak száma - 2010-hez képest - 2020-ig csökkenjen a felére, 2050-ig pedig a nullához közelítsen.

Zalai Hírlap

2017. május 18., 10:45 szerző: Zalai Hírlap fotós: Umberto Pezzetta

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...