Hírek

2015.08.04. 11:36

Zala megye jelenlegi legnagyobb beruházása - Újabb mérföldkövéhez érkezett a Zalalövőt elkerülő út építése

Zalalövő - A megye jelenleg zajló legnagyobb beruházása - így jellemezte a várost elkerülő út építését egy kedden megtartott sajtótájékoztatón a térség országgyűlési képviselője, Vigh László.

Gyuricza Ferenc

Az országgyűlési képviselő Pintér Antal polgármesterrel és Loppert Dániellel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatójával annak kapcsán tartott tájékoztatót, hogy a munkálatok egy újabb fontos mérföldkövéhez ért el a kivitelező: még a héten a helyére kerül annak a 600 méter hosszúságú hídnak az első felépítmény-eleme, ami a Zala folyó, a Zalaegerszeg–Hodos vasútvonal felett, továbbá a 7411. számú, a várost Zalaegerszeggel összekötő út felett ível át.

– A város régi kérése volt, hogy azt az óriási teherforgalmat, ami folyamatosan közlekedési káoszt okoz, valamint elviselhetetlen zajjal és porral jár együtt, a település mellett vezessük le – kezdte Vigh László, majd néhány számadatot is ismertetett. A beruházás nettó költsége 13,7 milliárd forint, ennek 85 százaléka uniós forrás, a fennmaradó 15 százalékot a magyar állam biztosítja. Az elkerülő út mintegy 10,7 kilométer hosszú, és jelenleg naponta átlagosan 2400 kamion halad át Zalalövőn.

 

Loppert Dániel szólt a 86-os úton zajló beruházás néhány további részletéről is. A múlt héten került átadásra a Körmend és a megyehatár közötti szakasz burkolatmegerősítése, illetve párhuzamosan zajlik a Nádasdot elkerülő szakasz építése is. A zalalövői elkerülőn a sajtótájékoztatón bemutatott nyolc nyílású, felsőpályás acél gerendahíd mellett még egy nagyobb műtárgy épül, egy 160 méter hosszú felüljáró, amely a Zalalövő–Körmend vasútvonal és a Zalapatakai-patak felett ível át. Keresik továbbá a megoldását annak is, hogy a keménfai lakosok is rá tudjanak csatlakozni az elkerülőre.

A műszaki megoldásokról Sörös Péter, a kivitelező vállalat projektvezetője beszélt. Mint mondotta, az acél gerenda hidat, illetve annak acél pályalemezét a helyszínen kialakított szerelőtérben hegesztik össze, majd úgynevezett betolásos technológiával teszik a helyére. Ennek a lassú, de mégis látványos munkafolyamatnak az első része a hét második felében várható. Az acélszerkezetet műgyanta szigetelőanyaggal vonják be, majd arra kerül az aszfalt. A teljes beruházás jelenleg negyvenszázalékos készültségi fokon áll, a teljesítés végső határidejének 2016 őszét jelölték meg.

Pintér Antal polgármester, miután megerősítette, hogy valóban régi vágyuk teljesül, azt is elmondta: nyaranta a cseh, szlovák és lengyel turistaáradat szintén erre, a 86-os úton keresztül vonul az Adriai-tenger felé, a beruházás így az ő érdekeiket is szolgálja.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!