2017.06.23. 15:04
Zalaiak a legjobb vidéki iskolák között
Több zalai kistelepülés iskolája felkerült a Hétfa Kutatóintézet legjobban teljesítő vidéki iskolákat összesítő 20-as listájára.
Az intézet összeállításának eredményei azt mutatják meg, hogy melyik iskolák diákjai érték el a legjobb eredményt az országos kompetenciamérésen, úgy, hogy a gyerekek társadalmi hátterének hatásait statisztikai módszerekkel kiszűrték az adatokból. Ugyanis az a tapasztalat, hogy a jobb háttérrel rendelkező gyerekek jobban teljesítenek a felméréseken. Emiatt a kompetencia eredmények alapján önmagában nem lehetne kimondani, hogy egy iskola azért ért el jó eredményeket, mert kiemelkedő az oktatás-nevelés nívója, vagy azért, mert összegyűjtötte az otthonról többet hozó gyerekeket. Ugyanakkor rossz gazdasági és szociális háttér rengeteg olyan iskolát eredményez, amelyekben az alapkompetenciákat sem tudják elsajátítani a gyerekek. Ezen tényezők miatt dolgozták ki a pedagógiai hozzáadott értéket, ami arra koncentrál, hogy mennyire köszönhető az iskolai munkának a nebulók teljesítménye. Ezt a korábban már részletezett eljárással kapják meg a kutatók. Az objektív mutatók alapján pedig a legjobbak között lenni megkérdőjelezhetetlen teljesítmény.
Nos, a legmagasabb matematika pedagógiai hozzáadott érték-pontszámot elért vidéki iskolák listájának első 20 helyezettje között ott van Zalaszántó, Zalaszentbalázs és Csapi iskolája – utóbbi, a 159 lakosú kis dél-zalai falu bentlakásos iskolájában javarészt halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek tanulnak.
A szövegértés vonatkozásában pedig Tófej és Szentpéterúr iskolája szerepel a TOP 20-ban.