Keszthely

2016.07.06. 18:25

Borús időben a Balatonnál

Keszthely – Van, amikor nem tűz hét ágra a nap, nem kedvez az idő a strandolásnak, így más programot kell választaniuk a turistáknak.

Keszey Ágnes

A szerdai időjárás nem kedvezett, hogy a nyaralók a tóparton pihenjenek, napozzanak, lubickoljanak. A reggeli borús időt ugyan délutánra felváltotta egy kis napsütés, ám késő délután zuhogott az eső. A térségben nyaralók többsége inkább sétálni indult, kulturális élményeket keresett. A keszthelyi Sétálóutcán egy padon ülve egy várostérképet nézegetett a lébényi Fülöp Lajos és felesége, akik Hévízen nyaralnak.

– Kirándulunk, sétálunk, megnézzük a Festetics-kastélyt és valószínű, hogy elmegyünk hajóval Badacsonyba. Tervezzük, hogy végigautózzunk az északi parton: Füred, Tihany lesz az úti cél – minden nevezetesebb helyre szeretnénk eljutni, ahol régen járunk.

Fülöp Lajos és felesége hajózni készült
Fotó: Keszey Ágnes

Néhány méternyire egységes zöld pólóban lévő csoporttal találkoztunk: tagjai között kerekesszékesek is voltak. A móri Bice-Bóca Egyesület szerdán a nyaralás utolsó napját töltötte.

– Zalacsányban volt a szállásunk, voltunk Zalaegerszegen, most Keszthelyen, a kastélyban jártunk Nem volt gondunk az akadálymentesítéssel, mindent könnyen meg tudtunk közelíteni – idézte fel Brózik Gyuláné.

A Bice-Bóca Egyesület csoportjának néhány tagja a Sétálóutcán: Brózik Gyuláné, Lukács Istvánné, Weisz Hajnalka, Takács Istvánné, elöl Takács Anett

Balatonlellén táborozik az dunaújvárosi iskolás csoport, akik azért érkeztek Keszthelyre, hogy megnézzék a kastélyparkot és néhány belvárosi múzeumot.

– Mindennap strandolunk, tervezzük, hogy lemegyünk a keszthelyi strandra is. Voltunk már Balatonszárszón a József Attila emlékházban is- mondta Bánhegyi Tímea.

A dunaújvárosi  iskolások is sétáltak a belvárosban: hátsó sor: Derzsi Laura, Roy Bianka, Forgács Krisztina, Rácz Fanni, Perczel Amira, elöl Bánhegyi Tímea és kislánya, Boglárka , valamint Szabó Lilian

A fővárosi Norbert és Eszter Hévízen nyaral, de jártak Keszthelyen is.

– Terveztük, hogy eljövünk ide is, részben az időjárás miatt érkeztünk ma Keszthelyre: voltunk a kastélyban, érdekelnek minket a múzeumok és Balaton-part. Szeretnénk ellátogatni Sümegre is.

A mindenki által említett Festetics – kastélymúzeumot egy átlagos meleg, strandolós napon a szezon elején körülbelül ezren keresik fel, a látogatószám borús időben megduplázódik. A strandokon viszont ilyenkor alig vannak: A keszthelyi Városi strandnak egy július eleji hétköznap átlagosan kétezer vendége van, de a hideg, borús napokon olykor 90 százalékkal is visszaesik a forgalom. Ezt például szerdán nem csak a rosszabb idő befolyásolta, hanem az is, hogy a városban ekkor van piacnap: az árusítóhelyre sokan ellátogatnak.

A Hévízen nyaraló, Budapestről érkezett Norbert és Anett is látnivalókat keresett fel

A keszthelyi Tourinform – iroda vezetője, Zámbóné Hajdu Andrea azt tapasztalja, most kevesebb a turista a Balatonnál.

– Nincs az a nagy zsúfoltság a Sétálóutcán, ami szokott lenni az elmúlt években a Sétálóutcán, amikor esős nap volt a Balatonnál. Lehet, hogy ebben a foci-Eb is közrejátszik, bár még nem igazán indult el a szezon. Rosszabb időben a múzeumokat, kiállításokat tudjuk ajánlani, a családosoknak is. Sokan a melegvizes fürdőket keresik rossz időben. Ha nem esik, csak kicsit hűvösebb az idő, akkor ez kiváló alkalom arra, hogy a környék várait, látnivalóit, kilátóit felkeressék. Sokan keresik a gyalogtúra lehetőségeket és a kerékpározás is nagyon népszerű.