Lóerő

2015.10.08. 06:29

Feltúrták a Hungaroringet: Tavaszra teljes hosszában lecserélik a versenypálya aszfaltrétegét

Mogyoród - Múlt héten a Hungaroringen jártunk. Ilyennek még soha nem láttuk a magyar pályát, ugyanis elkezdődtek a felújítási munkálatok: kezdik felszedni a 30 évvel ezelőtt leterített aszfaltréteget.

Vámosi Péter

Ennek apropóján Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója készséggel állt a rendelkezésünkre, így további információkat is megtudhattunk a tervekről: miféle változás várható az újraaszfaltozáson túl?

– Ez egy régóta húzódó dolog, amire szerettünk volna állami támogatást kapni – de egyelőre nem kaptunk – viszont az újraaszfaltozást már meg kellett csinálni. Az volt a koncepciónk, hogy nem veszünk fel bankkölcsönt azért, hogy új aszfaltréteggel lássuk el a pályát. Én azt gondolom, hogy ezt kigazdálkodtuk. Ám a további felújítás terveit letettünk a miniszter asztalára. Eszerint a kalkulált költség 25 milliárd forint, ami abból áll, hogy gyakorlatilag mindent el kell bontani. A főépületet és a lelátókat is. Ha sikerül kormánydöntést hozni a közeljövőben, akkor 2016 augusztusa után el lehet kezdeni ezeket a munkálatokat is.

Az illetékesek azonban azzal is tisztában vannak, hogy nem minden szinten jelent elsőbbséget a Hungaroring.

Teljesen kifordult magából a pálya: elkezdték felszedni a 30 évvel ezelőtt lefektetett aszfaltréteget. A boxutcai „romok" között Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. Fotó: Tajthi Andrea

– Mi csináljunk a saját dolgunkat, a saját menetrendünk szerint. Ha jövőre minden marad a régiben, de lesz új aszfalt; azt gondolom, hogy akkor is nagyon nagyot léptünk előre – tudtuk meg Gyulay Zsolttól.

25 év után visszatért a Hungaroringre a kamionversenyen. Megkérdeztük, vajon beigazolódott-e az a „mítosz", mi szerint a kamionok tönkreteszik az aszfaltot.

– Okoztak károkat, erről nagyon részletes jelentés készült közvetlenül a verseny után. Kalkulálható egyfajta pálya romlás, de nem vészes. Így jövőre is lesz kamionverseny. A rendezvény sikeres volt, nagyon jó volt anyagilag és szakmailag is, úgyhogy szeretnénk folytatni. – mondta Gyulay Zsolt, majd rögtön hozzátette, hogy a kamionverseny mellett a Német Túraautó Bajnokság (DTM) versenye „szedte még szét" a pályát.

S ha már DTM... Mi a helyzet az egyéb versenysorozatokkal? Mi várható a jövőben? Alkalmas lesz-e a pálya például motorversenyekre?

– Jelen pillanatban a bukóterek nem alkalmasak erre. Ha az a koncepció elfogadásra kerül, abban már szerepel a kombinált pálya. Ehhez nyilvánvaló, hogy a bukótereket bővíteni kell, és azt is meg kell vizsgálni, hogy egy-egy motorverseny mit tud hozni. Én személy szerint nagyon örülnék neki, ha ezeket a versenyeket meg tudnánk tartani a jövőben, kiegészülve esetleg a DTM-mel. Ők nagyon akarják, hogy ismét jöjjenek Magyarországra, de át kell beszélnünk, hogy milyen anyagi feltételek mellett.

A Forma–1-es versenynaptárba most visszatérő mexikói versenypálya már bejelentkezett, hogy Formula–E-s versenyt (elektromos versenyautók küzdelme) is rendezne. Hogy vélekedik erről a Hungaroring?

– A Forma-1 és a Formula–E némiképp konkurensek. Mi elkötelezettek vagyunk a Forma–1 mellett. A Formula–E-hez inkább egy városi helyszínt tudnék elképzelni, de jelen pillanatban, itt a pályán nem.

Számos versenysorozat ellátogat hazánkba jövőre is. Biztosan lesz F1, WTCC, és Kamion Eb. A híresztelések szerint a WTCC-vel együtt érkezik majd hazánkba a Renault új versenysorozata is. Mindezzel állíthatjuk, hogy Európában talán a Hungaroring a legkihasználtabb versenypálya a nemzetközi, komoly versenysorozatokat illetően.

– Nehéz megtalálni azt az egyensúlyt, hogy jó verseny legyen és sok néző jöjjön ki. Láttunk már olyat, hogy egy pálya belebukott abba, hogy túl sok versenyt akart csinálni. Ám a mi koncepciónk tartalmaz motorizációs központot, látogatóközpontot, múzeumot, műhelyeket is.

A Hungaroring elnök-vezérigazgatója azt is elmondta, jó ötletnek tartja, hogy el kellene nevezni a pálya kanyarjait, és át fogják gondolni a felvetést.

Ezen kívül további pozitív hírrel is szolgált a pályára kilátogató rajongók számára.

– Belekerült a fejlesztési programba egy átkötő út. Aminek alapvetően a Hungaroringhez semmi köze, de egy normális lehajtó lesz az autópályáról a mostani lehajtó helyett. Ott lesz az ország első hatágú lehajtója. Ezzel a külső utak is rendezve lesznek, és a HÉV kihozatala is szerepel a fejlesztési tervben. Jövőre talán el is indulhat a kivitelezés.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!