Okosút épül Zalaegerszeg és az autópálya között

2017. április 28., 20:19 szerző: Munkatársunktól
komment
Amikor a modern közlekedésről beszélünk, olyan digitális és informatikai megoldásokra kell gondolnunk, amelyek révén egyre biztonságosabban, kényelmesebben és nem utolsósorban energiatakarékosabban tudunk közlekedni. Ezen megoldások kikísérletezésének és megvalósításának lesz a színhelye Zalaegerszeg. Olyan beruházások indultak el, amelynek köszönhetően a megye székhelye felkerül a járműgyártás világtérképére. Logisztikai központ és tesztpálya épül a városban, valamint egy új okosút köti majd össze a várost az M7-es autópályával.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Ma már nincs értelme arról beszélni, hogy Zalaegerszeg el lenne vágva a külvilágtól. Lehet, hogy a 20. században a földrajzi fekvés és a vasúti és úthálózat helyzete kevésbé tette lehetővé az ipari fejlődést – azonban mára ez megváltozott.

Zalaegerszeg újra Európa közlekedési térképen

Ha a térképet úgy nézzük, hogy Zalaegerszeg van középen, egyből megértjük, hogy fontos stratégiai szerepet tölt be. Könnyen elérhetővé válik a város a szlovén, horvát, osztrák, sőt szlovák cégek számára. Ez minden olyan vállalkozás számra fontos, amely érintett a járműiparban, a közlekedésben és a logisztikában. Az úthálózat fejlesztésének köszönhetően Zalaegerszegről pedig már gyorsan el lehet érni a sármelléki nemzetközi repteret és ugyancsak közvetlen vasútvonalon lehet árut szállítani az Adriai-tenger koperi kikötője és a város között.

Zalaegerszeg azonban alakítójává is válik a közlekedési modernizációnak. Mintegy 40 milliárd forintból valósul meg egy járműipari tesztpálya, illetve a projekt részeként az M7-es autópálya és a Zalaegerszeg és Balatonszentgyörgy között tervezett R76-os gyorsforgalmi út, amely "okos" elemekkel kiegészítve épül meg.

De mi is az az okosút?

Az okosút lényege, hogy információkat küld az okosautóknak, amelyek önmagukat képesek vezetni, függetlenül a sofőrtől. A jármű úgy közlekedik, hogy közben adatokat kap az úttól az infrastruktúráról, a közlekedési viszonyokról, vagy arról, hogy milyen erős a szél, éppen hol jeges az útburkolat. Az okosút informálja az autót, hogy merre történt baleset és hol van útlezárás. A lényeg, hogy mindig a valós forgalmi szituációnak megfelelően reagál.

Más esetben az okosutakon olyan szenzoros eszközök segítenek a járművezetőknek a balesetek elkerülésében, mint az automata fékezés, a sávkövetés vagy éppen a holttérjelzés. Mindennek a célja az emberi hibák kiküszöbölése, végső soron a biztonságosabbá váló közlekedés.

Még közelebb Budapesthez és a jövőhöz

A kormány tervei szerint nemcsak a Balatonszentgyörgy és Zalaegerszeg között tervezett R76-os gyorsforgalmi út, hanem maga az M7-es autópálya is része lehet az önvezető járművek tesztelésének.  Igaz, a zalai okosút kivitelezése már önmagában is magára fordította a legnagyobb járműipari vállalkozások, alkatrészbeszállítók, telekommunikációs cégek és kutatási központok figyelmét.

Ez azonban nemcsak egy kutatás-fejlesztési projekt, hanem egy soha nem látott lehetőség is   Zala megye számára. A Pacsát és Sármelléket is bekapcsoló nyomvonal a járműipari tesztpályát és a tervezett nemzetközi logisztikai központot és kamionterminált is bekapcsolja a regionális, sőt nemzetközi „vérkeringésbe”.

Milyen lesz a tesztpálya, vagy az okosút? Hogyan lehet részesévé válni Zalaegerszeg történetének egyik legnagyobb beruházásának? Június 1-én és 2-án, a Mobil Járműipari és Logisztikai Szakkiállítás és Konferencia rendezvény biztosít nyilvános lehetőséget a projekt szervezőivel és támogatóival való közvetlen találkozóra.

Munkatársunktól

2017. április 28., 20:19 szerző: Munkatársunktól

Hozzászólások