2015.07.06. 15:04
Mégis lezárják a sánci vasúti átjárót - Ha a 61-es elkerülő elkészül, a közlekedőknek kerülniük kell
Nagykanizsa - Ütemezés szerint halad a 61-es főút Nagykanizsát elkerülő szakaszának építése. A sánci vasúti átjárót azonban a korábbi biztató hírek ellenére lezárják az elkerülő út forgalomba helyezése után.
A kivitelezés végén lezárják az átjárót, autóval és lassú járművel csak a háttérben látható felüljárón lehet majd közlekedni. Fotó: Szakony Attila
Loppert Dánieltől, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetőjétől megtudtuk, a kivitelezést végző cég az elkerülőn már befejezte az aszfalt és a cementkötésű teherhordó réteg javítását. Loppert Dániel azt is írta: a töltéstesten az erózió okozta kimosódások helyreállítását, továbbá a már meglévő csapadékcsatorna kitisztítását is elvégezte a kivitelező. A továbbépítés a töltéstest befejezésével, a javító- és védőréteg elkészítésével, a csapadékcsatorna befejezésével folytatódott. A már elkészült két kilométeres főpályaszakaszon az aszfalt alapréteg kijavítása után aszfalt kötőréteg építéssel és padkaszivárgó, valamint nemesített padka kialakítással folytatódtak a munkálatok. Július elejétől a 61. számú főúton a körforgalom földművének kialakításával és a csapadékvízelvezető csatornarendszer kiépítésével folytatódik a kivitelezés. A vasút feletti híd műtárgy fazsámolyokról hídsarukra emelése a hónap végén várható, melyet követően a hídon is megindulhatnak a munkálatok.
A körforgalom építését a földmunkálatokkal megkezdték, ennek kapcsán július végén-augusztus elején várható félpályás lezárás, azonban a Csónakázó-tó megközelítése ebben az időszakban is folyamatosan biztosítva lesz a régi útcsatlakozáson keresztül.
Betont terítenek az elkerülő szakaszán a szakemberek: Kovács Tamás, Orsós József, Bódis Lajos, Mihályfi Zoltán és Nagy Gábor. Fotó: Szakony Attila
Kérdésünkre válaszában azt is írta: az érvényes építési engedély értelmében a sánci vasúti szintbeli átjárót az elkerülő út forgalomba helyezését követően lezárják. (Pedig korábban, az emiatt kialakult lakossági felzúdulás nyomán úgy tűnt, lesz valami kompromisszumos megoldás.) Ezt a MÁV és a rendőrség kérésére a közlekedési hatóság írta elő a NIF Zrt. számára, ugyanis álláspontjuk szerint az átjáró balesetveszélyes, mert a vasúti ív miatt a beláthatóság nem biztosított. A zártkerteket a lassú járművek a felüljárón, a gyalogosok és a kerékpárosok pedig a Csónakázó-tó felé kiépített gyalogos- és kerékpáros úton közelíthetik meg.
– Úgy gondoljuk, a mi forgalmunkat az átjáró lezárása jelentősen nem befolyásolja majd – véli Gelencsér Andrea, az átjárótól körülbelül 200 méterre található Szőlőskert Fogadó egyik vezetője. – Hiszen a kerülőút éppen előttünk csatlakozik be a körforgalomba, szerintem ez a dolog sokkal érzékenyebben érinti a környező szőlőbirtokok gazdáit, akik meglehetősen nagy kerülőre kényszerülnek. Ezzel a lépéssel megint a kisemberekkel szúrnak ki, főleg, hogy majd a 74-es elkerülő zsigárdi részéhez hasonlóan erről is előbb-utóbb bebizonyosodik: teljesen életszerűtlen és újra megnyitják...
A 61-es főút elkerülő szakasza megépítésével több mint 3 kilométer hosszon 2x1 forgalmi sávos elkerülő út épül, mely a Csónakázó-tó bejáratától körforgalmú csomópont építésével indul északi felé. Az utat év végén már használhatják a közlekedők.