2011.04.18. 02:26
Találkozó, ötletekkel
Az eMagyarország Centrum és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium munkatársai konzultációval egybekötött találkozón jártak a minap Kistolmácson.
A látogatás során megtekintették a Minta eMagyarország Pontot, melyből az országban még három van. Farkas Szilárd, a pontot vezető társadalmi tanácsadó ismertetve az eredményeket kitért arra is, hogy mely irányban kellene az elektronikus közigazgatási fejlesztéseknek elindulni. Mint mondta: nem elég csupán az infokommunikációs eszközök megléte, humán oldalról szükség van a felhasználói szintű hozzáértésre is, ezért lenne fontos a közigazgatásban dolgozók folyamatos informatikai és számítástechnikai képzésére. A találkozón elhangzott: a lakosság bevonása is fontos, hiszen az állampolgárok lesznek az elektronikus közigazgatási folyamatok ügyfelei. A kistolmácsiak amúgy már bátran használják az elektronikus szolgáltatások jelentős körét. Farkas Szilárd letenyei önkormányzati képviselőként említést tett a készülő új városi honlapról és a leendő elektronikus közigazgatási stratégiáról, mely kiindulópontja lehet az ügyfélközpontú e-Önkormányzat megteremtésének. Ám ehhez még jelentős technikai feltételek hiányoznak.