Olvasó

2017.04.24. 17:15

Csák Máté egykori vára

Zalalövő - Vass Dominika, a Zalalövői Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 7.b osztályos tanulója osztálykirándulásukról írt beszámolót, amelyet az alábbiakban olvashatnak.

Olvasó

2017. március 14-16. között a Határtalanul program keretében szervezett kiránduláson vettünk részt a Felvidéken. Első nap a Galántai Kodály-emléktábla megkoszorúzása után lehetőségünk volt megismerkedni a Nagycétényi Alapiskola vendégszerető diákjaival és tanáraival. Ott előadtuk zenés, táncos műsorunkat, amire már hetekkel ezelőtt szorgalmasan készülődtünk. Ezután meglátogattuk a román stílusú deáki templomot, ahol egy nagyon aranyos néni fogadott minket. A nagyszombati utcákon sok érdekességet láttunk. A szálláshoz igyekezve elhaladtunk Beckó vára mellett.

A csoport Báthory Erzsébet szobránál, Csejtén
Fotó: Zalalövői Általános Iskola

Március 15-én reggel a trencséni impozáns Elizabeth Hotel megtekintése után felgyalogoltunk Csák Máté egykori várába. Ezek után a kegyetlen "vérgrófnő", Báthory Erzsébet tetteiről elhíresült csejtei várban megnézhettük a nemesasszony szobáját. A csoporttal fényképezkedtünk a várúrnő faragott szobra előtt, mely a város főterén áll. A szálláson nagyon jó volt a hangulat, beszélgetéssel, játékkal töltöttük el az estéket. Megbarátkoztunk a szlovákiai konyha ízeivel is. A kirándulás utolsó napját a dévényi vár megszemlélésével kezdtük, amely a Duna és a Morva folyó összefolyásánál található. Pozsonyban nagyon sok érdekességet láttunk, köztük a pozsonyi várat, amit csak távolról volt lehetőségünk szemügyre venni.

A Szent Korona másolatát őrző Szent Márton-dómot, a Prímási palotát, valamint az udvarán a szökőkutat Sárkányölő Szent György szobrával. Elsétáltunk az utcai csatornából kukkoló Kandi figurája mellett is. Hazafelé megálltunk a bős-nagymarosi vízlépcsőnél.

Sok szép élménnyel gazdagodva tértünk haza, napokig tartott mire kipihentük magunkat.