Olvasó

2016.02.01. 12:15

Megmentését, felújítását, hasznosítását kéretik megfontolni

Amikor 2011-ben a vonalat átvette a GYSEV, biztos voltam benne, a gyönyörűen felújított, villamosított Szombathely – Körmend – Szentgotthárd (– Grác) és az újjáépített, villamosított Boba – Zalaegerszeg – Zalalövő – Muraszombat (– Ljubljana) vasútvonalat összekötő (!) 23 km hosszú pálya is felújításra kerül, s Hegyeshalom ill. Rajka, Ausztria és Szlovákia ill. Szlovénia között a 86-os út kamionforgalmát is a vasútra fogják terelni Nem így történt.

Civil Tudósítónktól

Miközben a 86-os út új szakaszainak megépítése nyilván nem filléres beruházás, bizarr azt olvasni, hogy a vasút átépítése „hatalmas összeget igényelne” Nyilván mély, szakembereknek való elemzést igényelne a vasúttal szállítható kamionok valahogy nem igazán működő kérdése, melyet talán éppen a Nyugat-Dunántúlon, a hírhedt 86-os út mentén kellene tűzzel-vassal bevezetni. Persze buta, „hozzánemértő” állampolgár csak a józan ész mentén tud gondolkodni, azért is készítettem néhány éve a Körmend – Zalalövő vasútvonal és a 86-os út mellett készült, szerintem önmagáért beszélő fotókat

A szokatlanul egyenes vonalvezetésű, talán egy kanyar tompításával átépíthető pálya mind a tranzit, mind a belföldi forgalomban fontos szerephez juthatna, hiányozna, ha nem lenne. Megmentését, felújítását, hasznosítását kéretik megfontolni. Nehogy aztán ezt is felszedjük, majd 25 év múlva visszaépítsük, mint a Zalalövő – Őriszentpéter (– Szlovénia) vasutat, vagy a Börzsönyben 40 év után a Márianosztra – Nagyirtás kisvasutat

Berki Zoltán

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!