Top 100

2016.11.15. 10:24

Rugalmasan, a megrendelői igényekhez alkalmazkodva

Induláskor a belföldi árufuvarozás volt a fő profilja a családi vállalkozásként 1995-ben alapított Ujj Trans Kft.-nek, ma azonban ennél jóval komplexebb szolgáltatást végeznek. A közúti áruszállítás továbbra is fontos tevékenységük maradt, a 40-50 millió forintos éves árbevételüknek mintegy 40 százaléka származik ebből a szegmensből.

Gyuricza Ferenc

Többek között erről beszélt lapunknak a lakossági és kisvállalkozói megrendelésekre alapozó, Lenti székhellyel működő cég vezetője, Ujj Zoltán. Elmondása szerint egy olyan kisvállalkozásnak, mint amilyen az övék, alapkövetelménye a több lábon állás, így az áruszállítás mellett ma már többek közt gépi földmunkákkal, tereprendezéssel és mélyépítéssel, azaz térburkolat-, út- és gátépítéssel, valamint állagmegóvással és karbantartás-javítással is foglalkoznak.

(Fotó: Gyuricza Ferenc)

- Önmagából az áruszállításból Lentiben és térségében nem tudtuk volna a céget fenntartani – ad magyarázatot a profilbővítésre a cégvezető. – Az építkezések nem túl jelentősek ebben a térségben, az állami támogatással feltőkésített mezőgazdasági vállalkozások saját eszközparkkal oldják meg a szállítási feladataikat, s az ipari termelés alacsonyabb szintje miatt az oda-vissza irányú fuvarozás sem túl jelentős. Választási helyzetbe kerültünk, s miután a megrendelői körünket nem akartuk elhagyni, ezért a másik lehetőségünk a szolgáltatásaink bővítése volt, ez utóbbi mellett döntöttünk.

Az áruszállítás azonban továbbra is meghatározó részét képezi a cég tevékenységének. Egyrészt az építési munkákhoz kapcsolódó fuvarozási igényt elégítik ki ezzel, másrészt a lakossági és kisvállalkozói megrendeléseket teljesítik. Általában rövid távú, 20-25 kilométeres körzetben végzett kisebb mennyiségű áruszállítást vállalnak, ehhez igazították az eszközparkjukat is. A közúti árufuvarozást egy hét és fél tonnás ponyvás teherautóval és több billenős teherautóval is végzik, utóbbiakkal főleg az építőipari anyagigényhez kapcsolódó fuvarozást teljesítik.

- Igyekszünk rugalmasak lenni, s arra törekszünk, hogy a megrendelők igényeinek maximálisan megfelelve komplex szolgáltatást nyújtsunk – magyarázta Ujj Zoltán. – Ezen a területen nagyon fontosak a személyes kapcsolatok és a helyismeret, jellemzően ismeretség okán hívnak bennünket. Előnyünk a rugalmasság, szinte nincs olyan szállítással kapcsolatos feladat, amit ne tudnánk megoldani. A kisebb teherautóink révén bárhova el tudunk jutni, a kamionokkal szemben ezekre nem vonatkoznak belépési korlátozások, a helyismeretünk pedig abból adódik, hogy több mint húsz éve dolgozunk ebben a térségben, s a munkavállalóink is valamennyien itteni lakosok.

(Fotó: Gyuricza Ferenc)

Ujj Zoltán a cég előnyei között említette a rövid határidőre történő munkavállalást is. Mint mondotta, normál üzemi nyitva tartás szerint, általában egy napon belül el tudják végezni a rájuk bízott áruszállítást. Ez köszönhető a már említett eszközparknak is.

- Ugyanazokkal a nehézségekkel küzdünk, mint az ágazatban szinte mindenki – folytatta Ujj Zoltán. – Az égető szakemberhiánnyal, hiszen nagyon sokan elmentek külföldre dolgozni, vagy magasabb jövedelem érdekében vállalták a kamionozással járó nehézségeket és kellemetlenségeket, illetve gyakorlatilag évek óta nincs képzés, ez pedig folyamatosan görgeti maga előtt a problémát. A tehergépkocsivezető szakma ráadásul egy ilyen kisvállalkozás esetében, mint a miénk, egészen speciális ismereteket igényel, hiszen a munkakör legkisebb része az, amikor vezetni kell a járművet. Legalább ilyen fontos a rakomány mozgatása, az ezzel kapcsolatos ismeret, amit csak a gyakorlat során lehet megszerezni. Ezért is van nagy jelentősége annak, hogy a cégünknél igen alacsony fokú fluktuáció, munkatársaink olyan tapasztalatokkal rendelkeznek, ami alkalmassá teszi őket a magas szintű munkavégzésre.

Ujj Zoltán azt is hozzáteszi, nemcsak a piaci verseny éles, de az árufuvarozókat a szabályozásban rejlő rések is hátrányos helyzetbe hozzák. Míg a klasszikus áruszállítókat a közterhek mellett az útdíj is sújtja, továbbá költségeket növelő fuvarengedéllyel, EKR-számmal kell rendelkezniük, addig egy lassú járművel rendelkező, szintén fuvarozást végző személy lényegesen kevesebb feltételnek kell megfelelnie. A lassú járművekre nem vonatkoznak az EKR-szabályok, nincs bennük tachográf, nem kell a vezetési idővel foglalkozni, s nem fizetnek útdíjat sem.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!