Zalaegerszeg

2017.05.15. 19:10

A Felvidéken jártak - Négynapos túrán voltak az Eötvös-iskola diákjai

ZALAEGERSZEG A közelmúltban a Felvidéken jártak az Eötvös-iskola diákjai. A négynapos útról diákoktól kaptunk beszámolót.

Olvasó

Április 26-29. között iskolánk két hetedikes osztálya négynapos kiránduláson vett részt a Felvidéken. Több mint 7 órás utazás után érkeztünk meg a rimaszombati Tompa Mihály Gimnáziumba, ahol egy általunk készített videó segítségével mutattuk be városunkat, iskolánkat, és rövid műsorral: néptánccal, zalai népdalokkal kedveskedtünk vendéglátóinknak, majd az ajándékba vitt rózsatöveket ültettük el az iskola kertjében.

A második napot a Bélai-cseppkőbarlangban kezdtük. Már a megközelítése is megviselt néhányunkat, benn a barlangban pedig még 874 lépcső megmászása várt ránk. A látvány azonban minden fáradtságunkat feledtette!

Két hetedikes osztály diákjai ismerkedtek Felvidék értékeivel

Ez után Ólubló várából gyönyörködhettünk a kilátásban, igaz, hogy az esernyőkre itt is szükség volt. Utunkat Késmárkon folytattuk, ahol először az 500 éves fatemplomot csodáltuk meg, majd a szomszédos újépítésű evangélikus templomban megkoszorúztuk Thököly Imre sírját, és elénekeltük a Himnuszt.

A 3. napon II. Rákóczi Ferenc végső nyughelyénél, a Szent Erzsébet-székesegyházban meghatottan róttuk le kegyeletünket. Az utolsó napon Besztercebányán megnéztük a történelmi belvárost, kora délután megálltunk a gyönyörű környezetben, hegyek ölelésében fekvő Selmecbányán, ahol leereszkedtünk egy ércbányába.

A nevezetességeken kívül nem felejtjük a Magas-Tátra felhőkbe vesző csúcsait, az Alacsony-Tátra lankásabb, gyors vizű patakokkal szabdalt vonulatait.