Zalaegerszeg

2016.10.06. 19:15

Reklámzaj, blickfang, gerillamarketing - Mi fán terem a reklám?

Zalaegerszeg – Reklámzaj, blickfang, gerillamarketing – ilyen kifejezésekkel ismerkedtek tegnapi, második konzultációjukon a szenior akadémia hallhatói. Ezúttal a reklámok és a fogyasztóvédelem témakörében hallgattak előadásokat és kaptak választ kérdéseikre a nyugdíjas egyetemisták.

Fincza Zsuzsa

A dolog érdekessége, hogy ez alkalommal az a korosztály ült a padokban, amelyik még élénken emlékszik a reklámok hőskorára, amikor az árut helyezték a középpontba és jó tulajdonságai bebizonyításával igyekeztek meghódítani a leendő vásárlókat. Ma azonban – mint Balázsné dr. Lendvay Marietta egyetemi docens előadásában hangsúlyozta – akkora a reklámzaj, olyan mértékű információzuhatag árasztja el az embereket, hogy képtelenek valamennyire figyelni, s a legtöbbször azokat sem veszik észre, amelyekre pedig szükségük lenne.

Balázsné dr. Lendvay Marietta Fotó: Fincza Zsuzsa

A szakemberek felmérték, hogy a reklámok jó része el sem ér a fogyasztók tudatáig, magyarán, meg kell küzdeni még a figyelmünkért is. A blickfang messze nem új találmány, de a reklámipar mostanában jött rá, hogy valamivel meg kell hökkenteni a fogyasztót.

A hagyományos reklámhordozók mellett megjelent a direktmarketing, s ennek egyik hatásos módszere, hogy az ügyfél valami plusz szolgáltatást is kap. A pozitív élmény növeli az ügyfélhűséget, és a mosolygó vásárló 2,5 százalékkal többet költ. A gerillamarketing alapelve: a fogyasztót érje váratlanul a drasztikus, humoros, egyszeri, nem ismételhető és előnyöket nyújtó kampány.

A fogyasztók alapvető jogairól, a károsultak védelméről dr. Szekeres Diána jogász, egyetemi docens tájékoztatta a hallgatókat.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!