2023.11.13. 06:00
Itt a kütyü, ami leváltja az okostelefonokat
A Humane cég hivatalosan is piacra dobja az eszközt, ami kicsi, könnyű, nincs se képernyője, se billentyűzete. De nagyon sokat tud, viszonylag megfizethető áron.
Forrás: Humane
Miután hónapok óta mennek a demók és kiszivárogtatások az IT-sajtóban, a Humane végre hivatalosan is bejelentette első eszközét: az AI Pint.
A Humane egy ötéves mesterséges intelligencia startup, amelyet két volt Apple-alkalmazott alapított. Imran Chaudhri és Bethany Bongiorno első terméke egy 699 dolláros kitűző, amit például a ruhánk hajtókáján viselhetünk.
Az AI Pin helyettesíti az okostelefont, mert tulajdonosa hangvezérléssel hívásokat kezdeményezhet, szövegeket küldhet és információkat kereshet. Lézeres kijelzőjével a tenyerére vetíthet, s így, ha kell, tenyerét egy miniképernyővé varázsolja, amely képes megjeleníteni az időt, a dátumot vagy egyéb információt.
A kütyü két részből áll: egy négyszögletes eszközből és egy akkumulátorból, amely mágnesesen kapcsolódik a ruhákhoz vagy más felületekhez. Fontos, hogy a vételáron felül fizetni kell érte 24 dolláros havidíjat is, amely telefonszámot és adatlefedettséget biztosít a T-Mobile hálózatán.
Az AI Pint Snapdragon processzor hajtja; körülbelül 34 grammot nyom, az „akkumulátorerősítő” pedig további 20-at. A beépített kamera 13 megapixeles képeket készít, és szoftverfrissítés után hamarosan videót is rögzít már.
A működése nem parancsszóra indul, nem kell „Siri” vagy „Hey, Google!” kiáltásra fakadni, csak megérintjük az eszközt, és egy lámpa villogása jelzi, hogy mi – és állítólag mindenki más is – tudja a környezetünkben, hogy éppen adatokat gyűjtünk vagy felveszünk valamit.
Úgy működik, hogy a cég által AI Micnek nevezett szoftveren keresztül online csatlakozik AI modellekhez. A Humane közleménye megemlíti a Microsoftot és az OpenAI-t is, a korábbi kiszivárogtatások pedig azt sugallták, hogy elsősorban a GPT-4-et használja.
És ez a kütyü legfontosabb tulajdonsága: a ChatGPT-hozzáférés.
Cosmos nevű operációs rendszerét úgy tervezték, hogy a felhasználói lekérdezéseket automatikusan a megfelelő eszközökhöz irányítsa. Nem kell alkalmazásokat letölteni, nem kell azokat kezelni, nincs szükség szakismeretekre: egyszerűen csak meg kell mondani a kütyünek, hogy mit akarunk, és „ő” elvégzi a feladatokat.
A Humane az AI Pinnel lebontja az okostelefonos megoldásokról az összes interfészt. Nincs kezdőképernyő, nincs ezernyi beállítás és felhasználói fiók, egyszerűen csak beszélni kell vagy megérinteni a kütyüt és elmondani, mit szeretnénk tenni vagy tudni, és minden automatikusan, mesterséges intelligencia által vezérelve megtörténik.
Az elmúlt év során azt láthattuk, hogy a különféle ChatGPT-kben hatalmas mennyiségű funkció és adathalmaz vált elérhetővé csupán szöveges paranccsal kimondva-leírva: a Humane ebben a szellemben építette a kütyüjét.
A kérdés tehát az, hogy – azonkívül, hogy a felhasználók hajlandóak-e megszokni ezt az új megközelítést – valójában mit is tud a dolog? Jelenleg tud hangalapú üzenetet küldeni és hívást indítani; összefoglalja és/vagy felolvassa az e-mail postafiók tartalmát; ha ételt tart a kamera felé, akkor információkat ad a tápanyagok összetételéről; és itt van a valós idejű nyelvi fordítás is. A cég közölte a Wireddel, hogy hamarosan navigációs és vásárlási lehetőségeket kíván hozzáadni a szolgáltatásokhoz.
699 dollárba kerül, plusz az említett 24 dolláros havi előfizetési csomag. Az előrendelés napokon belül, november 16-án, a kiszállítás pedig 2024 elején indul. Az LTE-hálózat eléréséhez T-Mobile eSIM-re van szükség. Cikkünk írásakor úgy hírlik, először Amerikában lesz elérhető.
Úgy tűnik, a Humane az AI Pint egy nagyobb projekt kezdetének tekinti. Abban bíznak, hogy eszközük az okostelefonokhoz hasonlóan fejlődik: az egyre jobb hardver idővel tovább javítja a sokat emlegetett felhasználói élményt. Bár
az igazi forradalom – az okostelefonok leváltása – talán akkor következhet be, ha minden jelenlegi funkciót valóban kényelmesen tudunk majd használni a mesterséges intelligenciára támaszkodó eszközzel.
Digitália
- Akkor most utáljuk a karácsonyi videót?
- „Kérlek, halj meg!” – mi is megkérdeztük, miért adott ilyen tanácsot a chatbot egy egyetemistának
- Hogyan műt ez a robot csupán videókból tanulva úgy, mint az emberi orvosok?
- Ki hinné? Az első tömeges virtuális találkozót 1916-ban tartották
- Black Friday: még egy esetleges csalódás sem veszi el a magyarok vásárlási kedvét