2023.12.25. 06:00
A Sony új ötlete: valós időben módosítaná a PlayStation-játékok nehézségi szintjét
A Sony nemrégiben közzétett egy szabadalmat. Az innovatív technológia valós időben módosítja a játék nehézségeit, és menet közben alkalmazkodik a gamer képességeihez.
Illusztráció
Forrás: AFP
Fotó: Daniel Pier
A decemberben levédetett szabadalom neve "adaptív nehézségkalibrálás képességalapú tevékenységhez virtuális környezetben." A lényege az, hogy a Sony adatokat gyűjtene a játékosoktól valós időben, majd ez alapján az igényeikhez igazítaná a nehézségi szintet, hogy az kellő kihívást nyújtson, ugyanakkor mégse legyen frusztráló - írja az Insider Gaming.
A hagyományos nehézségi szint kiválasztása helyett a szabadalomban részletezett algoritmusok dinamikusak lennének, és minden játékos számára személyre szabott, számára legmegfelelőbb élményt kínálnának. Olyan tulajdonságokon is változtatnának, mint a játékos karakterének képességei (sebesség, reakcióidő, erő), illetve az ellenségek száma.
Így szinte lehetetlenné válna, hogy valaki vásárlás előtt felmérje, hogy mennyire nehéz egy játék, hiszen végül mindenkinél másképp alakulna a nehézségi szint.
Attól hogy a Sony benyújt egy szabadalmat, meg nem biztos, hogy meg is valósítják az ötletet. De elképzelhető, hogy például a PlayStation 5 Próhoz találták ki ezt az újítást, amiről már pletykálnak egy ideje.
Digitália
- Segítség! Houston, idefent az agyunk nem működik jól
- Akkor most utáljuk a karácsonyi videót?
- „Kérlek, halj meg!” – mi is megkérdeztük, miért adott ilyen tanácsot a chatbot egy egyetemistának
- Hogyan műt ez a robot csupán videókból tanulva úgy, mint az emberi orvosok?
- Ki hinné? Az első tömeges virtuális találkozót 1916-ban tartották