2011.02.24. 18:28
Kapós az akciós!
Vásárlásainkat egyre inkább meghatározzák a különféle akciók, a fogyasztók zöme ahelyett, hogy kidobná a postaládájában megbúvó szórólapokat, összehasonlításokat végez, s csak eztán indul vásárolni.
– Nálunk havonta két szórólap készül, egy országos és egy régiós, ami a teljes hónapot lefedi. Ezek kikerülnek a háztartásokba és 1500–2000 darabot a boltban is kiteszünk, ami rendre el is fogy – fogalmaz Lévai Ferenc, a Csipkeházi Coop ABC üzletvezetője. – Ezen túl hetente tartunk úgynevezett „csendes akciókat”, amelyek iránt annak ellenére, hogy nem hirdetjük meg, nagy az érdeklődés.
Az üzletben mindig ügyelnek arra, hogy ne fordulhasson elő, hogy egy meghirdetett termék már az akció kezdetére elfogy. Lévai Ferenc tapasztalatai szerint a cukor, a rizs s a tejtermékek leárazása mindig nagy érdeklődésre tart számot, ám a kifli, zsemle pár forintos árcsökkenése a korábbinál jóval kevesebb fogyasztót vonz. A drága energiaárak mellett már nem éri meg lefagyasztani ezeket, ad magyarázatot az üzletvezető.
– A szórólap, ahogy megérkezik, megy is a kukába, azt azonban nem állítom, hogy közömbös lennék az akciók iránt. Ám csak azért nem veszek meg valamit, mert olcsóbb – jelenti ki Takács Gézáné.
– Mindig megnézem, hogy mi hol akciós. Nyugdíjas vagyok, az időmbe belefér, hogy több boltba is elmenjek, s a pénztárcámnak sem mindegy. Igaz, cipekedni már nem nagyon tudok, így a súlyosabb dolgokat a gyerekeim szerzik be, akik szintén figyelik a leárazásokat – mondja a lassan öt éve nyugdíjas Kovács Éva.
Az akciós újságok iránti érdeklődés növekedését mutatja a GFK friss felmérése is, mely szerint a megkérdezettek 58 százaléka tájékozódik a postán érkező szórólapokból, s közülük minden negyedik vásárol ezek alapján. Jellemzően a nők, az idősebbek, az alacsonyabb végzettségűek, a kis települések lakói s a városi alsóközéposztályba tartozók vásárlásaira hatnak ezen promóciók, míg a legkisebb érdeklődést a fiatalok, a felsőfokú végzettségűek és az egyfős háztartásban élők mutatják a szórólapok iránt. 2009-hez hasonlóan tavaly is elsősorban az alapvető élelmiszerek akcióit követték nyomon a vásárlók, emellett a tejek és tejtermékek, húsok és húskészítmények iránt volt legnagyobb az érdeklődés, s 2009-hez képest jelentősen emelkedett azok aránya, akik a fagyasztott élelmiszerek hirdetéseit figyelték.