Gazdaság

2011.02.23. 06:45

Turizmus: a városmarketingre koncentrálnak Hévízen

Helyzetértékelés tükrében tekintette át Hévíz, képviselő-testülete a közelmúltban a turizmussal kapcsolatos tennivalókat. A városvezetés a gyógyturisztikai, a hazai és az európai trendek, valamint az utóbbi időben megvalósult fejlesztések figyelembevételével elemezte a tapasztalatokat és a lehetőségeket.

Horányi Árpád

Összehasonlították a szálláshelykapacitás, a vendégszám, a jellemző tartózkodási idő utóbbi években tapasztalt változásait. Mindebből az tűnt ki, hogy a forgalmi adatok szerint kedvező a kép, ugyanakkor a bevételek tekintetében a tendencia negatív: a vendégéjszakák növekedését a szállásadók ármérséklésekkel tudták el-érni, ami az elemzés során elhangzottak szerint hosz-szabb távon szakmailag veszé-lyes folyamatnak tekinthető.A város vezetése az aktuális turisztikai feladatok tervezését a lakosság és a szolgáltatók véleményére alapozottan már elkezdte. Korábbi fórumokon a szobakiadók, a vendéglátással, kereskedelemmel foglalkozók fejtették ki véleményüket, segítendő ezzel a jó irányba történő elmozdulást.


A végrehajtás az önkormányzat és a turizmus helyi szereplői által február elején létrehozott Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft. feladata lesz, a meghatározott prioritások és marketing akciók szerint. Cél a koncentráltabb turizmusfejlesztés és városmarketing. A stratégiát az önkormányzat-tal, a vendéglátás területén tevékenykedő szakemberekkel, szervezetekkel közösen alakították ki.

A kft. 70 millió forintra tervezett éves költségvetését kiemelt célpiacokon, koncentráltan használja fel, együttműködve a Magyar Turizmus Zrt.-vel biztosítja, hogy Hévíz hatékonyan jelenjen meg a külföldi piacokon is.



Kapcsolódó dossziénk: 
Turizmus

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!