2019.03.31. 15:30
Jól kell időzíteni a húsvéti vásárlást – Péntek Károly osztotta meg tapasztalatait
A tavasz, illetve ezen belül is hangsúlyosan a húsvét legalább olyan felfutást hoz az élelmiszer kiskereskedelemben, mint télen a karácsony.
Péntek Károly és a bőséges kínálat
Fotó: Katona Tibor
A megállapítás Péntek Károlytól, az egyik zalaegerszegi áruház ügyvezetőjétől származik. A cégvezetőt a kihívásokról kérdeztük, amelyeket ez az időszak tartogat számukra.
– A tavasz beköszöntének örülnek a kereskedők, ebben az időszakban újra beindul a fogyasztás. Az élelmiszerek esetében legalább olyan felfutást tapasztalunk húsvét előtt, mint amit a karácsony az ajándékok vonatkozásában jelent. A számaink azt mutatják, hogy a mi esetünkben ez az időszak nagyobb árbevételt hoz, mint a decemberi ünnepkör. Már ezekben a napokban is érzékelhető az élénkülés, de a tapasztalataink szerint a roham igazán majd az ünnep előtti utolsó két hétben indul – mondta.
Az időszak slágertermékei közül az ügyvezető nem meglepő módon a különféle üreges és figurás csokoládékat említette, de az italok (ásványvizektől az üdítőkön át a sörökig) és a húsáruk (élen természetesen a sonkákkal) eladása is ugrásszerűen megnő elmondása szerint. Nem beszélve a tojásról, melynek készleteit ilyenkor ugyancsak szinte lehetetlen felültervezni.
– Egyre nagyobb figyelmet fordítanak az emberek az egészséges életmódra, táplálkozásra, egy kereskedőnek pedig erre is tekintettel kell lennie – folytatta Péntek Károly. – Nem mondom, hogy minden vásárló a reformkonyha híve lett, azt viszont kijelenthetem, hogy mára a minőség sokkal fontosabb szempont lett, mint az alacsony ár. Ez nekünk is jó érzés, mert egész más verseny az, amikor az ember minél színvonalasabb termékekkel igyekszik a vásárlók kedvében járni, és nem arra kell törekedni, hogy olcsóbbak legyünk másoknál.