2023.08.22. 19:00
Volt egy KRESZ-park a Zala réten
Közlekedési park kialakítása kezdődött meg 1972-ben Zalaegerszegen a Batthyány utca, a zalalövői vasútvonal, a vízvédelmi töltés, valamint a Dózsa-pálya felé vezető út határolta területen. A létrehozók a befejezéshez nagymértékű társadalmi munkára is számítottak.
Folyik a KRESZ-park építése 1973 novemberében
Forrás: ZH-Archívum
A közösségi munkára való felhívás nyitott fülekre talált, a bázakerettyei önkéntes rendőrök, a DFKV szállítási telepén megkezdték az épülő zalaegerszegi KRESZ-park berendezésének elkészítését. Hogy milyen elemek készültek el, arról a Zalai Hírlap 1974. március 20-ai száma tudósított: „Alacsony billenős vasállvány – egy pallóval kiegészülve, kerékpáros libikóka lesz belőle. Mellette egy-egy szabályozható szélességű és magasságú akadálykapu. A sort többféle „sportasztal” vasváza folytatja, ezek ugyancsak ügyességi kerékpárversenyek kellékei lesznek. Odébb fényvisszaverős jelzőtárcsák és közlekedési irányító botok kötegei. – Nem nagy érték, tán tízezer forint, de nem ez számít, azt hiszem – mondja Gyuricza Jenő szerelő, miközben furgonra rakják a felszerelést.”
A famunkákat vállaló műbútor szövetkezettel együtt minden segítő-kivitelező vállalat azt ígérte, hogy a gyermeknapon megnyitásra kerülhet a KRESZ-park. A megyei tanács művelődési osztálya pedig öt kemping kerékpárt vásárolt a gyermek közlekedési park számára, amely, mint ahogy a sajtó fogalmazott: „az egyik legszebb lesz az országban”.
Sajnos lassan elárvult a zalaegerszegi KRESZ-park, állapotára a Zalai Hírlap 1979. október 19-ei száma hívta fel a figyelmet, összehasonlítva az újonnan megnyílt nagykanizsai Attila utcai közlekedési parkkal. „Derékig érő gaz, a nyári szélvihar letörte ágak, ütött-kopott táblák és oszlopok sora táblák nélkül. Építésében sok munka fekszik. Ha nincs pénz a rendben tartására, társadalmi munkával minden bizonnyal lehetne tenni. Mert így – valljuk meg – mit sem ér az egyébként oly szükséges oktatópark.”