Retteghet a Temu és a Shein?

2024.10.25. 07:00

Allegro és Trendyol, új webshopok versengenek a vásárlókért

Visszafordíthatatlanul átrendeződött a kereskedelem és az online piac az utóbbi 10-15 évben. A lengyel Allegro és a török Trendyol igyekszik most babérokra törni és kiszakítani egy szeletet a webshopok piacán. Vajon mennyire retteghet a Temu vagy a Shein? Közben olvasóinkat is megkérdeztük, az utóbbi két kínai óriás közül melyiket részesítik előnyben.

Az Allegro és a Trendyol új lehetőség az online vásárlás területén. Fotó: Mozsár Eszter

Az ősz elején tört be a piacra a lengyel online kereskedelmi óriáscég, az Allegro. De hogy mennyire lesz ígéretes „Kelet-Európa Amazonja”, majd egy teljes üzleti év után elválik, mindenesetre ott vannak a világ TOP 10 leglátogatottabb weboldalai között. 

allegro
Az Allegro mellett a török Trendyol is erőteljes marketingbe kezdett       Fotó: Mozsár Eszter

A török Trendyol reklámjai ugyancsak erőteljesen jönnek szembe velünk a virtuális világban. A világjárványtól függetlenül is a digitális, virtuális világ felé tolódik a tendencia, ám a pandémia erőteljesen rátett egy lapáttal. 

Allegro, a feltörekvő lengyel óriás

Az újak mindenképpen arra számítanak, hogy olcsóbb áraikkal, illetve hatalmas beszállítói hálózatukkal el tudják érni azokat a magyar vásárlókat, akik nem biztos, hogy egy-egy ruháért, műszaki cikkért több tízezer, százezer forintot költenének az üzletben vagy a neten. 

Egyes gazdasági szakmai lapok úgy vélik, az Allegro „négy ország százötvenezer kereskedőpartnerének több százmillió termékét kínálja a régióban”. A kosarertek.hu figyelő weboldal arról ír, hogy a Similarweb adatai alapján - egyelőre - világviszonylatban a következő e-kereskedelmi cégek vannak a Top 10-ben, s köztük már ott a lengyel cégóriás: 

  1. Amazon (4600 millió havi látogatószám)
  2. eBay (1800)
  3.  AliExpress (865.2)
  4. Mercado Libre (634.2)
  5. Rakuten (384.9)
  6. Walmart (282.2)
  7. JD (264)
  8. Tmall (202.5)
  9. Shopee (195.4)
  10. Allegro 193.9)

Az utolsó kettő között láthatóan elég kicsi a különbség. A figyelő szemeket tehát érdemes Lengyelországra vetni, valamit tudhatnak a magyarok barátai (nem mellesleg a fiatalok körében annyira népszerű Sinsay is lengyel). Az Allegro jelenleg 140 ezer kereskedelmi partnerrel dolgozik. Ha hasonlatot keresnénk a pénzügyi világban, olyan, mint egy bróker, aki a többi pénzügyi cég szolgáltatását kínálja. „Az Allegro-csoport Magyarországon 2008-ban a Vatera.hu, 2009-ben pedig a Teszvesz.hu e-kereskedelmi platformokat vásárolta fel, továbbá hozzá tartozik a Lealkudtuk.hu és PayU online fizetési szolgáltató is” – írja a kosarertek.hu.

Mit mondanak az olvasók: Temu vagy Shein?

Néhány nappal ezelőtt olvasóinkat is megkérdeztük, hogy a mostanában annyira népszerű kínai Temu és ugyancsak kínai, 2008-ban alapított Shein közül melyiken vásárolnak leginkább? Persze nem mindenki költi pénzét a neten, s marad a személyes nézelődés és a biztonságosabb vásárlás mellett. Illetve a magyar termelőket, kiskereskedőket támogatja szívesebben. Közben néhány hete cikkünkben arra is figyelmeztettünk, hogy az online vásárlás függőséget okozhat. 

„Csakis utánvételes helyről rendelek, bankkártya adataimat nem vagyok hajlandó kiadni senkinek!” 

„Nem értem, mi a probléma a Temuval. Többször vásároltam már ott és mindig azt és abban a minőségben kaptam, amit rendeltem, csak jóval olcsóbban, mint más webáruházban, ráadásul ingyen házhoz szállítással. Szerintem a lejárató kampány, amit a Temuval művelnek, az a konkurens cégek műve csupán. A Sheint nem ismerem.”

„Sheinről néha szoktam rendelni, de a Temu az nekem nagyon sok. Szerintem nagyon agresszív a marketingjük, irreális áron kínálnak egy csomó mindent, a Shein se drága, de azért ott nincsenek ilyen csalogató dolgok, hogy pörgess és kaphatsz 90% kedvezményt. Akármit be írok a google keresőbe (gyerekjáték, ruha stb.) mindig a temut dobja be elsőnek, korábban meg azokat is láttam, amik tényleg érdekelnek…”

„Ezek a kínai oldalak a Magyar kisvállalkozókat a háttérbe szorítják, hisz mindenki pénz orientált lett.”

„Egyik sem … azok az alacsony àrak csak a dolgozòk alacsony béreivel érhetők el.”

„Egyik sem. Ha külföldről rendelek akkor inkább az e-bayrol rendelek.”

„Ruhát nem. A Temuról rendelek időnként csak olyan dolgokat, amit máshol nem láttam. Pl. horgolt vitrázs függönyt, eszméletlen választék zuhany függönyökben. Hasonló dolgokat. Amúgy nem olcsóbb semmi. Csupán irdatlan a választék.”

„Ruhát csak a Sheinről, többit meg csak a Temuról.”

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában