2024.10.19. 15:00
Plüssállat: minden harmadik magyar felnőtt velük alszik
A plüssállatkák nem csak a gyerekek kedvencei. A Regio Játék szerkesztőségünkhöz eljuttatott friss kutatásának eredménye szerint a magyar felnőttek kétharmadának van olyan plüssállata, amelyhez személyes emlék fűződik, és minden harmadik felnőtt rendszeresen plüssfigurával alszik. Az alvókák közül a maci, kutya, cica, nyuszi és a panda a legnépszerűbbek.
Plüssállat: A megkérdezettek egynegyede fontosnak tartja, hogy legyen az ágyában
Fotó: Regio Játék
A plüssállatok többet jelentenek egy szerethető játékszernél. A többség számára a gyerekkor felelevenítését, az örömet és megnyugvást jelentik a mindennapokban. Életkoruk sem elhanyagolható: az egyik válaszadó egy 80 éves maciról mesélt, ami még mindig fontos része az életének.
Plüssállat: nyugodtabb alvás, kipihentebb ébredés
Az alvás és a plüssállatok közötti kapcsolat érdekes eredményeket hozott. A kutatásból ugyanis kiderült, hogy minden harmadik magyar felnőtt rendszeresen alszik plüssfigurával, különösen igaz ez a 35-44 év (40%) és a 25-34 év (28%) közötti nőkre. Sokan nekik tulajdonítják alvásminőségük javulását, mivel nyugodtabban tudnak aludni és kipihentebben ébrednek.
Stresszt oldanak, vigaszt nyújtanak
A válaszadók 57 százaléka véli úgy, hogy a plüssállatkák segítenek a stressz csökkentésében felnőttkorban. Feszültebb vagy magányos időszakokban, illetve betegség idején a megkérdezettek negyede fontosnak tartja, hogy plüssjáték legyen az ágyában. Az alvókákhoz való ragaszkodás még párkapcsolati helyzetekben is megmarad. A megkérdezettek döntő többsége (81%) soha nem tapasztalta, hogy partnere negatívan reagált volna arra, hogy plüssel alszik. A legtöbben nem válnának meg plüssjátékuktól, ha valaki erre kérné őket.
Sokan vásárolnak plüssjátékot felnőtteknek
A kutatásban megkérdezettek közel fele vásárolt már plüssjátékot felnőttnek, barátnak, testvérnek vagy más családtagnak. Az áruház évente több mint 300 ezer plüssjátékot értékesít, főleg a karácsonyi időszakban és az óvodai, iskolai ballagások idején. Kelendő, hiszen egy plüssállat olyan személyes tárggyá válhat, amely végigkísérheti az ember egész életét.
Az adatok a REGIO Játék értékesítési adatain, valamint az idén szeptember 11–19. között elvégzett online kutatásán alapulnak, melyben 3108 magyar felnőtt vett részt. A kutatás nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, de alkalmas a vélemények feltérképezésére. |