2019.03.27. 14:00
A kanizsai dr. Pintér Ferenc korábbi diákjai jóvoltából kapott rangos elismerést
A Mol Mester-M díját idén is tíz, kiemelkedő munkát végző tanár és utánpótlásedző kapta meg. Természettudományos területen dr. Pintér Ferenc matematikatanár érdemelte ki az elismerést.
Dr. Pintér Ferenc matematikatanár a rangos elismeréssel. A pedagógus szerint szeretni kell a gyermeket
Fotó: Szakony Attila
Az egyik legrangosabb szakmai elismerés
A 2007-ben alapított díj az elmúlt több mint tíz évben az egyik legrangosabb szakmai elismeréssé nőtte ki magát. Az idei díjazottakkal együtt 105 utánpótlásedző és tehetséggondozó tanár részesült az elismerésben. A díjazottakat a tanítványaik jelölése alapján a Mol Alapítvány kuratóriuma választotta ki. Azoknak az áldozatkész tanároknak, edzőknek a munkáját ismerik el, akik ösztönzik a tehetséges gyerekeket a sport, a művészet és a tudomány területén, ezzel egy időben szakmailag, emberileg is tanítványaik példaképei.
Több, mint 400 jelölt versengett
A pedagógusokat általában saját, korábbi diákjaik és tanítványaik jelölik a díjra. Idén a kuratórium több mint 400 jelölt közül választotta ki azt a négy természettudományos oktatót, három művésztanárt, valamint három edzőt, akik átvehették az elismerést.
Dr. Pintér Ferenc az idén lesz 70 éves, s ebből 46 éve dolgozik pedagógusként. A Batthyány-gimnázium nyugalmazott matematikatanára, a Pannon Egyetem oktatója, a Matematikai Tehetségekért Alapítvány elnöke, valamint az Erdős Pál matematikai tehetséggondozó program létrehozója a középiskolai matematikai tehetséggondozás meghatározó személyisége.
– Az Erdős-programban részt vevő egykori tanítványaim jelöltek, akik ma meghatározó munkakörökben dolgoznak az üzleti szférában – mesélte dr. Pintér Ferenc. – Sándor Krisztián, a kaposvári Táncsics-gimnázium egykori diákja, illetve a Batthyány-gimnáziumból Szabó Eszter terjesztett fel, amit óriási elismerésként élek meg. Nekik valószínűleg sokat jelentett a személyiségem, az óráim, ahogyan tanítottam, nagy öröm, hogy ekkora lendületet adhattam. Főleg, hogy időt és energiát nem kímélve olyan pályázatot írtak, amivel felkeltettem az alapítvány figyelmét.
Pályájának csúcspontja
A pedagógus hozzátette: a kollégák jó visszajelzései mellett a pályája egyik csúcspontjának tekinti a diákok ajánlásán keresztül kapott elismerést.
– Szerencsém volt, mert egész életemben jó és még jobb tanítványaim voltak – folytatta. – A pedagógiai elvem: szeretni kell a gyermeket. Mindig az a cél, hogy érezzék jól magukat az órán. A tanárnak az a feladata, hogy világosan, érthetően, szép magyar kiejtéssel mondja el a feladatokat. Ez azóta is a vesszőparipám: a gyerek az értelmesen megfogalmazott mondatokból érti meg a példákat.
Szerinte az, hogy Vajda István zalaegerszegi kollégájával meghonosíthatta a matematikai tehetséggondozást a megyében, ugyancsak a szerencsének köszönhető. Mint elmondta: 1972-ben diplomázott, a következő évben Debrecenben egy konferencián vett részt, mely a tehetséggondozást mutatta be. Ekkor eldöntötték: megvalósítják, s Kóbor Vilmos szakfelügyelő kiváló szemléletének jóvoltából elindulhattak ezen az úton. Havonta egy alkalommal a zalai diákok a legjobb tanároktól kapták a képzést, majd nyáron Balaton-parti táborral zárult a fejtágítás.
– Aztán 1993-ban elindult a Matematikai Tehetségekért Alapítvány, melyet kibővítettünk lehetőségekkel – tette hozzá. – Közben nagyon aktív voltam, tájfutó-, valamint utánpótlássakk-gárdát szerveztem, ám a matematikadoktori cím megszerzése után a tanítás mellett tettem le a voksomat. A segítőimmel, a feleségemmel együtt tesszük a dolgunkat az alapítványunkon belül, de már gondolok a jövőre, szeretném megtalálni az utánpótlást, hogy fennmaradjon ez az országosan egyedülálló rendszer. Szeretném, ha minél több fiatal részesülhetne ennek pozitív hatásaiból, s talán az elnyert díjnak köszönhetően a jövőben újabb tőkeinjekciót kaphatunk a fejlesztésekhez.
Dr. Pintér Ferenc matematikatanár a rangos elismeréssel. A pedagógus szerint szeretni kell a gyermeketFotó: Szakony Attila