Frissen Zalából

2021.04.28. 10:00

A Zrínyi Miklós Gimnázium diákjainak idei OKTV-s sikerei

A rendkívüli körülmények nem állíthatják meg a fiatalok terveit, hiszen a tanulás a jövőjük záloga. Az érettségizők számára fontos az Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny, mivel a felsőoktatási bejutási esélyeiket növeli, azonkívül, hogy vizsgarutint is szerezhetnek.

Arany Horváth Zsuzsa

Schneider Anna három tantárgyban is indult

Fotó: ZOKAFOTO

A zalaegerszegi Zrínyi Miklós Gimnázium diákjai közül idén a rendhagyó módon rendezett versenyen tíz tantárgyban 21-en jutottak a döntőkbe és szereztek előkelő helyezéseket, míg 50 tanulót hívtak be második fordulókba.

– A Zalaegerszegi Zrínyi Miklós Gimnázium nagy hagyományokkal rendelkező, sikeres tehetséggondozó iskola. A kiváló nevelő-oktató munkának csak az egyik, de igen fontos mutatója diákjaink tanulmányi és sportversenyeken elért eredménye – nyilatkozta lapunknak Schneider János, az intézmény igazgatója, hozzátéve, idén elmaradtak a sport-diákolimpiák, a döntőket már az előző tanévben sem bonyolították le.

– Hagyományos körülmények között is nagy alázat, hosszú, kitartó munka és elhivatottság, az iskola és a család segítő együttműködése áll az eredmények mögött. A jelenlegi, több mint egy éve tartó járványügyi helyzetben azonban a sikerhez vezető úton még inkább felértékelődik a diákok és tanáraik személyiségének szerepe. Büszke vagyok a Zrínyi-gimnáziumban folyó sokoldalú és eredményes tehetséggondozó munkára – jelezte az igazgató.

Lássuk a zrínyis statisztikát: három fő szerepelt 1–10. helyen és szerzett plusz 100 pontot az egyetemi felvételijéhez, nyolc-nyolc diák kapott +50 illetve +25 pontot az elért 11–20., valamint 21–30. helyezésért. Két tanuló pedig 3-3 tantárgyból végzett az első 30-ban.

Stárics Roland igazgatóhelyettes, ahogy az elmúlt években, ezúttal is földrajzból készítette fel tanítványait a versenyre.

– Többéves kitartó munka, érdeklődés, kíváncsiság és szorgalom érik be egy-egy versenyen, Horváth Kíra Csengével és Novák Mártonnal már 9. osztályos koruk óta együtt dolgozunk, két éve a Minősített Tehetséggondozó Műhely keretein belül. Úgy építjük a felkészülést, hogy a 11., 12. osztályra legyenek érett versenyzők. Ezúttal a személyes oktatás hiánya miatt másfajta munkamódszert alkalmaztunk, online szakköri forma segített bennünket, heti rendszerességgel tekintettük át a gyakorlófeladatokat. Az önálló kutatómunka megírásának előkészülete igényelt támogatást, hiszen a beadandó dolgozat témái aktualitásuk miatt körültekintő forráskeresést feltételeztek.

A földrajz tantárgyból az önálló tanulmányhoz öt témakört jelölnek meg a szervezők, idén a természeti katasztrófák, a vírusjárványok hatása is szerepelt köztük.

– Én az öt hazai regionális központ gazdasági potenciáljának feltérképezését választottam a pályamunkámhoz, amihez nagy szükségem volt az internetes kutatómunkára, hogy megfelelő adatokkal dolgozzak – mondta az OKTV-n földrajzból 8. helyezést szerzett Horváth Kíra Csenge. – Az első forduló inkább a természetföldrajzra, a második a gazdaságföldrajza épült – folytatta a Corvinus Egyetemre készülő diák, akinek még egy év a rendelkezésére áll a döntéshez. Az OKTV-helyezés pluszpontjai mellett egy felsőfokú nyelvvizsga szavatolja a majdani sikeres felvételit.

Horváth Kíra Csenge a regionális központokról írt

Nátrán Péter biológiából hozott haza 10. helyezést, számára az írásbeli fordulók során az volt a legizgalmasabb feladat, amikor egy muslica összetett szemének elemeit, összetevőit kellett azonosítani. A sejtbiológia és a mikrobiológia nagyon érdekli, nem véletlenül készül orvosnak. Kicsit hiányolta a gyakorlati méréseket, amelyek a 3. fordulóban lettek volna esedékesek, de ez a forduló elmaradt.

Nátrán Péter orvosi egyetemre készül

– Kicsit fura volt, hogy egymástól kellő távolságra, maszkban kellett dolgoznunk – mondta a műszaki egyetemre készülő, informatikából (18.), fizikából (15.) és matematikából (8.) is versenyző Horváth Ádám, aki egyébként saját magát nem tartja túl szorgalmasnak, kissé lusta, ezért a tanárok ösztönzése mindig jól jön neki, s a szakköri munka is jótékonyan hat rá. Pedig általános iskolás kora óta szerepel versenyeken, többnyire kitűnő eredménnyel. A tanáraira emberileg is felnéz, fontos számára a tanár-diák kapcsolat.

Horváth Ádám Fotók: Zrínyi-gimnázium

– Régóta versenyzek, humán és reál tantárgyakból egyaránt – hallottuk Schneider Annától, aki fizikából a 26., kémiából és matematikából egyaránt a 15. helyezést szerezte meg idén. – Vegyészmérnöknek készülök, akár a gyógyszeripari kutató munka is érdekelne, várom, milyen inspirációkkal találkozom az egyetemen.

Schneider Anna három tantárgyban is indult

Anna elmesélte, a versenyfeladatok kitalálói nagyon kreatívak, kémiából például az volt az egyik érdekesség, hogy a béka bőre milyen pszichoaktív vegyületet választ ki, hogy megnyerje a királylány kegyét. Anna az idejét biztosan nagyon okosan osztja be, a tanulás mellett olvasásra, kézimunkára és futásra is jut ideje.

Végül álljon itt a többi tanuló eredménye is. Angol nyelvből a II. kategóriában 17. helyezett: Gál András 12.A (tanára: Halász Mária), biológiából II. kategória 10. helyezett: Nátrán Péter 12.A (tanárai: Egyedné Krizmanics Ildikó, Szőke Károly), 24. helyezett: Faragó Ábel Kristóf 12.A (tanárai: Egyedné Krizmanics Ildikó, Szőke Károly), filozófiából 20. helyezett: Vitkovics Patrik 12.N (tanára: Hajduné Szabó Ágnes), fizikából II. kategória 15. helyezett: Horváth Ádám 12.A (tanára: Kovács Tibor), 26. helyezett: Schneider Anna 12.N (tanára: Kovács Tibor), 28. helyezett: Sepsi Csombor Márton 12.A (tanára: Kovács Tibor), 29. helyezett: Györgyfalvai Fanni 12.N (tanára: Kovács Tibor).

Földrajzból 8. helyezett: Horváth Kíra Csenge 11.B (tanárai: Stárics Roland, Novák Róbert), 25. helyezett: Novák Márton 11.N (tanárai: Novák Róbert, Stárics Roland), informatikából I. (alkalmazói) kategória 18. helyezett: Tompos Anna 12.N (tanára: Juhász Tibor), 33. helyezett: Gál András 12.A (tanára: Ipcsics Csilla), informatikal II. (programozás) kategória 18. helyezett: Horváth Ádám 12.A (tanárai: Juhász Tibor, Ipcsics Csilla), Kémiából I. kategória 15. helyezett: Schneider Anna 12.N (tanára: Tölgyesné Kovács Katalin), matematikából II. kategória 8. helyezett: Horváth Ádám 12.A (tanárai: Kovács Tibor, Pálovics Róbert), 15. helyezett: Schneider Anna 12.N (tanárai: Kovács Tibor, Németh László), 28. helyezett: Fekete Levente Máté 12.N (tanárai: Kovács Tibor, Németh László), 44. helyezett: Sepsi Csombor Márton 12.A (tanárai: Kovács Tibor, Pálovics Róbert), történelemből 21. helyezett: Erdei Fanni 12.B (tanára: Gyimesi Márton), német nyelvből I. kategória 17. helyezett: Bóbics Barnabás László 12.A (tanárai: Bertók Éva, József Attila), német II. kategória 14. helyezett: Jóna Rozina 12.B (tanára: Lőrincz István).

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában