2021.06.04. 15:20
Régi problémát orvosol az új körforgalom Nagykanizsán
Június közepén ténylegesen is elkezdődik a 7-es főútvonal és a Petőfi utca kereszteződésében a körforgalom építése, amely lezárásokkal, a forgalmi rend megváltozásával is jár majd.
Mórocz József és Cseresnyés Péter a fejlesztés helyszínén
Fotó: Szakony Attila
A részletekről a helyszínen számolt be Cseresnyés Péter államtitkár, országgyűlési képviselő és Mórocz József, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Zala Megyei Igazgatóságának vezetője.
Mint arra Cseresnyés Péter rámutatott: a lakosság részéről már évekkel ezelőtt komoly igény merült fel a biztonságosabb közlekedést lehetővé tevő körforgalom megépítésére, melynek előkészítése már az ő polgármestersége alatt megkezdődött. A kormány támogatásának köszönhetően pedig az év végéig meg is valósul a beruházás, mely közmű-felújításokkal, kiváltásokkal is jár.
- 2011-ben készült el az első tanulmányterv a megvalósíthatósággal kapcsolatosan, majd kormányzati segítséggel 2014-ben a kiviteli tervek is realizálódtak – bocsátotta előre Cseresnyés Péter. – Mivel 2010-ben komoly pénzügyi problémákkal vettük át a kormányzást, szükség volt néhány évre ahhoz, hogy a gazdaságot eljuttassuk arra a szintre, ahol a büdzsé már lehetővé teszi a több mint félmilliárd, durván 570 millió forintos költségű fejlesztés megvalósítását. Ez a döntés 2020 őszén született meg, most pedig már megkezdődhetnek a tényleges munkálatok.
Mórocz József elmondta: május közepén átadták a kivitelezőnek a munkaterületet, s az a jövő hét elején megkezdi a helyszínen az előkészítést. A fizikális, útlezárásokat is szükségesség tevő tényleges kivitelezés június 15.-vel veszi kezdetét.
- Akkor lezárjuk a csomópont északi ágát, tehát a régi 7-es főútról már nem lehet behajtani a városba – mondta Mórocz József. – A déli ágon, a Petőfi utcánál szintén zsákutca-jelleget alakítunk ki, tehát abból az irányból sem lehet megközelíteni a csomópontot. Minderre azért van szükség, hogy a főirányban a munkálatok ideje alatt is végig biztosítani tudjuk 2x1 forgalmi sávon az áthaladó forgalmat. A körforgalom építése során körülbelül 500 méter hosszban átépítjük a burkolatot is a fő-, illetve a mellékirányokon. Reményeink szerint a körforgalom az év végére elkészül, mely révén az útszakasz áteresztőképessége jelentősen megnő.
Cseresnyés Péter végül azt is hozzátette: a körforgalomnak a balesetveszélyes szituációk mérséklése mellett jelentős szerepe lesz az új ipari parki területek megközelítésében is.