Új tantárgy

2023.02.18. 08:30

Bekerülhetnek az iskolai tananyagba a közlekedési ismeretek

Az oktatásért is felelős Belügyminisztérium, az Oktatási Hivatal, valamint az Országos Balesetmegelőzési Bizottság más, a közlekedésbiztonságért tenni akaró és az iránt elkötelezett szervezettel közösen egy olyan koncepció kidolgozásába kezdtek, melynek megvalósulása esetén hangsúlyosabban jelenne meg a tantervekben a közlekedési ismeretek oktatása.

Zaol.hu

Forrás: Pexels

Berzai alezredes már talán nem is olyan hosszú távon elképzelhetőnek tartja, hogy a tanulóknak a közlekedési ismeretekből vizsgát kell majd tenniük. A cél az, mondta, hogy egy gyerek ne azért biciklizhessen a főúton, mert már betöltötte a 12. életévét és a KRESZ szerint megteheti, hanem azért, mert már képes és felkészült rá. Ehhez viszont meg kell tanítani a biztonságos gyalogos és kerékpáros közlekedéshez szükséges szabályokra! – számolt be minderről a Közlekedésbiztonság, akik hozzátették: Nem egy országban a moped, később a motor, majd az autó vezetői engedély megszerzésének előfeltétele, hogy a jelentkezőknek legyen bizonyos előképzettségük, ismerjék például az alapvető közlekedési szabályokat. Van egy „beugró szint”, amit el kell érni ahhoz, hogy a jelentkező egyáltalán részt vehessen a moped, a motor vagy az autóvezetői képzésen. Bizonyos alapismeretek megléte nélkül ugyanis a motoros és az autóvezetői képzés időkerete nem elég a megfelelő elméleti és gyakorlati tudás megszerzésére.

Az újfajta képzéshez a körvonalazódó elképzelések szerint szakmai programot, kerettantervet és módszertani anyagokat is készít majd a Belügyminisztérium.

Bár még a koncepció kidolgozása is csak a kezdetén van, az már bizonyos, hogy egyetlen gyermek tanulmányi előmenetelét nem befolyásolja majd, ha a közlekedési ismeretekből nem sikerül levizsgáznia. Legfeljebb – az alapvizsga hiányában – nem mehet moped vezetői tanfolyamra, és más vezetői engedély megszerzését is akadályozhatja az alapképzettség hiánya.

Berzai Zsolt hangsúlyozta, bármilyen lesz is a magyarországi szabályozás e téren, naivitás lenne azt hinni, hogy egy-két éven belül látványos sikereket lehet majd elérni általa. Öt-tíz év kell legalább ahhoz, hogy érződjön a közlekedésbiztonságon a maiaknál felkészültebb, biztonságtudatosabban közlekedő korosztályok jelenléte a közlekedésben.

Folytatni kell ugyanakkor a kor követelményeinek megfelelő balesetmegelőzési programokat, amelyekkel fel lehet hívni a fiatalok figyelmét arra, hogyan kerülhetik el a leginkább balesetveszélyes helyzeteket - írja a Bpiautosok.hu.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában