2023.07.07. 10:00
A fennmaradáshoz folyamatosan fejleszteni kell
Gondolatébresztő pódiumbeszélgetésre invitálta szerdán a Zala Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara az érdeklődőket. Az Innovációs Klubban ezúttal a fejlesztések szükségességéről és lehetőségeiről szóltak.
Bali Zoltán alpolgármester, Fatér Balázs, a ZVKIK térségi elnöke, Németh István fizikus, oktatási szakértő, Arany János, digitális evangelista, Viant Zsolt, a Scintilla Fémalkatrész Kft. kereskedelmi vezetője és Balogh Zsolt, a cég operációs igazgatója
Fotó: Pezzetta Umberto
Az eseményen a megjelenteket Bali Zoltán alpolgármester köszöntötte, aki elmondta, hogy az innováció Zalaegerszegen is jelen van, hiszen az elmúlt évek változásai új technológiai megoldásokat és a korábbitól eltérő szervezeti struktúrákat hívtak életre. A meghívott előadók - Németh István fizikus, Arany János digitális evangelista, Viant Zsolt, a Scintilla Fémalkatrész Kft. kereskedelmi vezetője és Balogh Zsolt, a cég operációs igazgatója - az elmélet mellett a gyakorlatot vázolták. A szakemberek hangsúlyozták, az innováció tanulható, nem könyvekből, hanem a helyzetek megéléséből, a folyamatos kérdésfeltevésből. Mindig vizsgálni kell, hogy a meglévő adottságok hogyan igazíthatók a piaci viszonyokhoz, s azt, kell-e valahol változtatni a működésen.
Alapfeltétel a jó szervezeti háttér, az együttgondolkodás, az új utak keresése, majd a források felkutatása. Fontos a helyi vállalkozók erősítése, ösztönzése, hogy új, jövőbe mutató technológiákat hozzanak. A cégeknél a beérkező, s gyárthatatlannak tűnő megrendelések esetén is keresni kell, hogyan lehet az elképzelést lehetőleg a piacinál kedvezőbb áron megvalósítani. A szemléletformálást egyébként gyermekkorban kell kezdeni. Meg kell tanítani, hogy a változás az élet része, és abból a lehető legtöbbet kell kihozni. Jó példakánt említették a Zalaegerszegen kialakított projektalapú oktatást, melynek keretében az előzetes, kiscsoportos munkavégzés után a vizsgán egy probléma megoldását kell bemutatni. A diákokat személyre szabottan kezelik, számukra egyéni hallgatói utakat jelölnek ki. A fiatalok mellé digitális partnert rendelnek, mely a lekérdezések alapján a szükséges ismeretekkel látja el őket. Így vélhetően olyan szakembereket képeznek, akik hivatásukban a kihívások közepette is megállják majd a helyüket, s képesek lesznek mindig megújulni, újítani.