2024.03.26. 20:00
Pedagóguskonferencia az MCC zalaegerszegi központjában
Harmadik éve zajlik a pedagógusokat félévente invitáló oktatási szakmai rendezvény, melyen a Zala vármegyei tanárok, tanítók, szakemberek első kézből informálódhatnak a meghívott előadóktól az oktatásügy aktualitásairól, a tudományos kutatások eredményéről, mondta lapunknak dr. Sali Zsófia, a Mathias Corvinus Collegium (MCC) zalaegerszegi képviseletének vezetője a keddi pedagóguskonferencia kezdetekor. A Zalában is négyzetre emeljük a tehetséget! címet viselő tanácskozáson közel 100 fő vett részt a zalai iskolák tantestületeinek képviseletében, akik e módon arra is lehetőséget kapnak, hogy tapasztalataikat kicseréljék egymással.
Constantinovits Milán, az MCC szakmai főigazgató-helyettese, dr. Sali Zsófia az MCC Zalaegerszeg képviselet-vezetője, Fegyverneki Gergő tanár, egyetemi oktató, digitális pedagógia szakértő, Setényi János, az MCC Tanuláskutató Intézetének igazgatója a pedagóguskonferencia előtt
Fotó: Pezzetta Umberto
A konferencián az MCC szakmai főigazgató-helyettese, Constantinovits Milán a tehetséggondozást választotta előadása témájául. Elmondta, a tehetséggondozás csak együttműködésben valósítható meg, a partnerek közt az iskola, a család, a kortárs környezet mellett ott van az MCC képzési programjainak palettája is. Felhívta a pedagóguskonferencia résztvevőinek figyelmét arra is, hogy a legifjabb, Z-generáció figyelmét egészen más módszerekkel lehet felkelteni, mint az előttük járókét, ebben az MCC élménypedagógia eszközei segíthetnek. Az MCC támogató missziót igyekszik betölteni a hagyományos pedagógiai szerepeket és az iskola funkcióját illetően is, hangzott el a konferencián.
Setényi János, az MCC Tanuláskutató Intézetének igazgatója előadása előtt lapunknak elmondta, a nemzetközi tanuláseredményességi mérésekről, azok közül is a PISA felmérésről beszél a zalai hallgatóságnak, felhívva a figyelmet arra, hogy a mérések eredményei gyakorta nem összehasonlíthatók, hiszen más-más szempontok szerint monitorozzák a diákok megszerzett tudását. A PISA több mint két évtizede került a szakmai közérdeklődés homlokterébe, amely a nemzeti kormányoknak is irányadó az oktatás eredményességét illetően. Setényi János a történelmi háttérre is rávilágított, amellett, hogy a következtetések óvatos kezelésére buzdította a zalai pedagógusokat.
Fegyverneki Gergő egyetemi oktató, digitális pedagógia szakértő gyakorlatias módszertani ötletekkel érkezett az MCC konferenciára, amelyek a gyerekek érzelmi intelligenciáját fejlesztik, összefüggésbe hozva a társas boldogulással, a tananyagi sikerélménnyel. A sikerélmény csökkentheti a tanulói szorongást, ami gyakran a digitális függőségbe űzi őket, ami virtuális menedékként funkcionál számukra. Szó esett arról is, hogy Chapman öt szeretetnyelve hogyan alkalmazható az iskolában, amivel a gyerekek szubjektív jólléte segíthető.
https://www.zaol.hu/orszag-vilag/2024/03/junius-vegeig-lehet-jelentkezni-az-mcc-egyetemi-programjaba