2 órája
Dumaszínházas klímakalauz, avagy hogyan lesz tengerparti házunk Miskolcon? – fotógaléria
Ritkán láthatunk Stand up comedy-t vállalkozók találkozóján, ám kedden Zalaegerszegen, a Kereskedelmi és Iparkamara vendégei a nevettetés műfajának segítségével tudhattak meg többet a társadalmainkat érintő egyik legégetőbb problémáról. A Dumaszínház Klímakalauz című előadásával Szabó Balázs Máté humorista érkezett Zalába.
A Dumaszínház Klímakalauz előadásában Szabó Balázs Máté humorba csomagolva szólt a klímaválságról.
Fotó: Mozsár Eszter
Ma már kihagyhatatlan fogalomtárunkból a zöld téma, s a Dumaszínház humoristái sem mennek el szó nélkül a Földet, az emberiséget érintő problémák mellett, sőt. Ők humorba csomagolva igyekeznek az igazságra rávilágítani, a megoldásokat megkeresni. S mint tudjuk, minden viccnek van valami valóság alapja. Szabó Balázs Máté az ökotudatosságot igyekezte a hallgatóságban „elültetni”. Olyan kérdésekre kereste a választ például, hogy mi a különbség a vegán és nem vegán étterem között, illetve milyen „előnyei” lehetnek annak, ha valóban kíméljük a környezetünket.
- Nem kell aggódnunk például a mesterséges intelligencia miatt, hiszen nem lesz áram. Új vírusok jelennek meg, ezért bizonyára bővülni fognak az ismereteink. De jó, lesz tengerparti házunk, igaz Miskolcon, s nem kell annyi állathangot tanítani a gyerekeknek, ugyanis kihalnak az állatfajok – sorolta a klímaváltozás pró és kontra oldalait a humorista.
A Dumaszínház Klímakalauza szerint legyünk éberek és vállaljuk bátran az ökotudatosságot
A viccet félretéve – illetve dehogyis, éppen abba burkolva – a hallgatóság megtudhatta, hogy a klasszikus iskolapados edukáció csupán 20 százalékban hatékony, de már 60 százalékos eredményt érhetünk el interaktív információátadással. S hogy a nevetés után hallottakat sokkal könnyebben jegyezzük meg.
- Az a legjobb a környezettudatos életmódban, hogy mindenre találhatunk kifogást. Például nem kell ajándékot venni a gyereknek, a tíz évig hordott rongyos farmer is megfelelő a barátnőnek, ráadásul kevesebbet veszekszünk vele. Sőt, még az is az előnye, hogy büszke lesz apánk, amiért annyit spórolunk.
Szabó Balázs Máté a greenwashing („zöld” cégek pénzmosása) óriások álszent profitszerző magatartására is rávilágított. Különösen arra, hogy a fogyasztókra szeretnék áttolni a felelősséget: például a napi 200 ezer műanyag flakont kibocsátó Coca Cola szlogenje szerint a flakon nem szemét, inkább hasznosítsuk újra a háztartásokban. Igaz, arra még a humorista sem talált épkézláb ötletet, hogy miért volna ízléses egy műanyag üvegből gyártott edénytartó vagy játék lófej. Szóval, a zöldnek tűnő megoldások is sok esetben csupán a szemfényvesztés kellékei, ezért ne engedjük magunkat átverni. És ne hagyjuk persze azt sem, hogy szorongjuk a klímaválság miatt.
Klímakalauz Dumaszínház módra
Fotók: Mozsár Eszter