2024.11.04. 16:13
Ez a hat összetevő kell a sikeres vállalkozáshoz – fotógaléria
Különféle hozzátevők kellenek ahhoz, ahogy valaki eredményes legyen az üzleti életben. Bár nem a bölcsek kövét hozta el, ám nagyon hasznos tanácsokkal látta el Kulcsár Tibor, a Kulcsár Akadémia létrehozója mindazokat, akik a minap meghallgatták előadását Zalaegerszegen, a Mindszentyneumban.
Kulcsár Tibor és Weide André a „Sikeres vállalkozás kihagyhatatlan lépései” című előadás előtt. Fotó: Mozsár Eszter
Modern világunk egyik fokmérője lett a sikeresség, ami persze nem csupán a gazdasági élet szereplőinek kulcsfontosságú, az élet bármely területén alkalmazhatjuk az üzletember által bemutatott modellt. Jó hír, hogy nem életkorfüggő, bármikor belevághatunk egy üzletbe, ha van egy kiváló ötletünk, jelezte Kulcsár Tibor a rendezvény előtti beszélgetésen.
- A siker teljesen független attól, hogy valaki 20 vagy 80 éves. Egyszerűen csak be kell tartani a lépéseket – mondta a Kulcsár Akadémia megalapítója. - Hat összetevő szükséges ahhoz, hogy valaki sikeres legyen. Jó példa erre a főzés: ha hiányzik egy összetevő, akkor nem lesz finom az étel, illetve nem azt kapunk, amit szeretnénk. Vegyük akkor sorra a fontos lépéseket. Az első, hogy legyen egy jól eladható termékünk, szolgáltatásunk. Második, hogy ahhoz legyen egy jó marketingünk. Higgyék el, a jó borhoz is kell cégér. Harmadik fontos lépés az értékesítés folyamata. Nem elég egy jó reklám, szükség van egy jó értékesítő csapatra. A negyedik lépésként ki kell alakítani a megfelelő cégstruktúrát. A következő összetevő a humán-menedzsment, azaz megfelelő embereket a megfelelő helyre. Végezetül értsük meg, hiába van jó termék, marketing, megtaláltuk a megfelelő embereket, ha nem rendszerben és folyamatokban működik a vállalkozás, a cég, akkor káosz lesz belőle. Ha ez a hat megvan, akkor igazából már csak csinálni kell. Ezek örök törvények, akár a fizika törvényei. Fogadjuk el, hogy ez így van. Ki lehet próbálni más módszert, de annak az lesz a vége, hogy megégetjük az ujjunkat, ahogy a kisgyerek közelít először a forró tűzhelyhez – felelte Kulcsár Tibor.
Kulcsár Tibor szerint a vállalkozó is holtig tanul
Felmerül a kérdés persze, hogy ez a törvényszerűség a kisebb vállalkozásokra ugyanígy igaz-e.
- Ebben az értelemben nincsen „családi vállalkozás vagy egyéni vállalkozás”. Az, hogy valaki üzletel, seftel vagy bedolgozik egy nagyon nagy cégnek, attól ő egy egyéni számlás alkalmazott. Lehet nagyon jó szakember, aki önmagát menedzseli, villanyszerelő, fodrász, szakács.
Arra kérdésre, hogy Kulcsár Tibor maga mikor mondhatta magát sikeresnek, így felelt: egy jó pap holtig tanul, ez ugyanúgy értendő a vállalkozóra is. S hogy mennyire fontos a piaci környezet, illetve a jó ötlet mennyire lesz áruképes, az ugyancsak döntés kérdése.
- El kell dönteni, hogy a hobbimnak akarok élni, azaz alkalmazotti szemlélettel tekintek a megélhetésemre, vagy sikeres vállalkozást szeretnék építeni. Az igazi vállalkozó legfőbb hobbija a cégépítés. A sikeres vállalkozó legfontosabb mértékegysége a profit, az év végi adózott nyereség, ezt nem lehet szebben mondani. Nagyon sarkosan fogalmazva, az a gazdag és sikeres, aki egy forinttal többet keres, mint amire szüksége van.
Kulcsár Tibor 1989-ben alapította a Kulcs-Soft Nyrt.-t, amely a kis- és középvállalatok számára fejleszt és forgalmaz ügyviteli szoftvereket. 2009. október 30-án a beléptek a Budapesti Értéktőzsdére. 2012-ben megalakult a Kulcs-Esély Alapítvány, ami a szociális vagy egészségügyi okokból hátrányos helyzetben élő tehetséges gyermekek megsegítését tűzte ki célul, esélyt adva nekik az általuk vágyott élet felé.
A Z Generációs Üzleti Kör programjai a hosszú távú sikerekért
A „Sikeres vállalkozás kihagyhatatlan lépései” című előadás értékes információkkal szolgált a jelenlévőknek, felelte kérdésünkre Weide André, a Zala Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara Z Generációs Üzleti Körének vezetője. A fiatalember még márciusban vetette fel a szakmai klub ötletét.
- Nyáron volt az első programunk, azóta már több rendezvényt szerveztünk helyi és országosan elismert vállalkozókkal együttműködve. Célunk, hogy olyan aktív közösséget építsünk fel, ahol a fiatalok kapcsolatot tudnak építeni és megszerezhetik a hosszú távú sikerekhez elengedhetetlen tudást. Elsősorban a Z generációt (1995-2009 között született generáció) szólítjuk meg, ám szívesen várjuk az idősebb korosztály érdeklődését is.
Weide André hozzátette, vannak olyan találkozásaik, beszélgetéseik, ahova csak a fiatalok érkeznek. Havonta szerveznek programjaikat, év végén pedig szűk körben beszélik át az eddigi eredményeiket, tapasztalataikat, valamint jövő évi terveiket.
Kulcsár Tibor Zalaegerszegen a sikeres vállalkozásokról beszélt
Fotók: Mozsár Eszter